Komunikatīvo prasmju attīstīšana jaunāko klašu angļu valodas stundās.
Author
Pučinska, Irēna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kačkere, Aina
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Svešvalodu apguves pamats skolā ir audzēkņu komunikatīvo prasmju un iemaņu attīstība. Valodai un runai jāveic komunikatīvi izzinoša funkcija, kura ir orientēta uz praktiska rezultāta sasniegšanu svešvalodas pārvaldīšanā.
Diplomdarbā ir apskatītas svešvalodas apmācības īpašības jaunāko skolēnu klasēs, skolēnu komunikatīvo prasmju attīstība, atkarībā no viņu sagatavotības līmeņa, viņu personības īpašībam, rakstura un temperamenta īpatnībām. Šie jautājumi tika apskatīti, analizējot mūsdienas psihologu un pedagogu darbus.
Darbā tiek dots raksturojums, dažāda veida dialogiem un lomu spēlēm, kuri tika izmantoti angļu valodas stundās trešajās klasēs. Darbs ar dialogiem un lomu spēlēm dod skolēniem iespēju strādāt ar tādu vielu, kas viņus interesē un kas atbilst vecumposmam. Diplomdarbā piedāvātie uzdevumi ir veidoti saskaņā ar svešvalodas mācību programmas un standarta prasībām (2004).
Ar šo metožu palīdzību, attīstās jaunāko klašu skolēnu komunikatīvas prasmes. Audzēkņi piedalās sarunās par pazīstamām situācijām, atkārto vajadzīgos vārdus, izmanto atsevišķas pamatfrāzes, vienkāršus teikumus, lai pajautātu un atbildētu uz jautājumiem par lietām un priekšmetiem no tuvākās apkārtnes.
Pielikumā ir doti praktisko uzdevumu teksti.
Skolēnu darba rezultāti ir apkopoti un parādīti diagrammās Students communicative skills development is the principle of foreign languagestudy in the school. Language and speech should execute communicatively cognitive function, that is directed to achieve the results of foreign language study.
Properties of study of foreign language in junior school are described in Diploma’s theses. Also pupils communicative skills development in dependence on their training level, their personal pecularities, temperament and character. These questions are viewed analising some psychologists and teachers works.
Some types of dialogs and role games, that are characterized in this work. The work with the dialogs and role plays gives students a chance to deal with the material, that is interesting for them and is corresponding to their age. Exercises, which are suggested in Diploma practical part, were taken in connection with standard and program demands (2004). Students took part in conversation about situations, that are familiar to them, repeated useful words, used different basephrases, simple sentences and answers to the questions about things from surrounding area.
The texts of practical exercises are shown in appendices.
Students work results are generalized and are shown in the diagrams.