Vārdu krājuma paplašināšanas iespējas 3.klasē.
Author
Balode, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Linde, Lilita
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis ir izpētīt, izveidot un praksē pārbaudīt vārdu krājuma paplašināšanas iespējas.
Saskaņā ar diplomdarba mērķi, tiek noteikti uzdevumi tā sasniegšanai:
1.Izzināt problēmas teorētisko pamatu.
2.Noskaidrot atmiņas trenēšanas nozīmi valodas apguves procesā.
3.Izzināt vārdu krājuma apguves psiholoģiskos procesus 3.klasē.
4.Veidot valodas mācīšanas un nostiprināšanas uzdevumus 3.klasē.
5.Pārbaudīt izveidotos vingrinājumus darbā ar skolēniem 3.klasē.
6.Apskatīt Pamatizglītības standarta prasības svešvalodā 3.klasei .
Diplomdarbs sastāv no ievada daļas, teorētiskā pamatojuma daļas, praktiskās daļas, nobeiguma daļas un izmantotās literatūras saraksta.
Pirmā daļa ir teorētiskais apskats. Trijās nodaļās tiek dots pētījuma teorētiskais pamatojums. Pirmās daļas pirmajā nodaļā darba autore sniedz skaidrojumu par vārdu krājuma nozīmi valodas mācīšanas procesā.
Darba otrajā daļā autore izskaidro atmiņas nozīmi valodas mācīšanas, vārdu krājuma paplašināšanas procesā.
Trešajā daļā autore apskata angļu valodas vārdu krājuma paplašināšanas psiholoģiskos aspektus 3.klasē.
Darba praktiskā daļā - vārdu krājuma mācīšanas un mācīšanās metodes, principi. Darba autore runā par vārdu krājuma atlases principiem, paskaidro tos, saskaņā ar Pamatizglītības standarta prasībām svešvalodā 3.klasei.
Praktiskās daļas turpinājumā diplomdarba autore raksta par vārdu krājuma veidošanu un nostiprināšanu, atbilstoši šādām tēmām:
-My family/ Shopping/ Animals/My body.
Uzdevumi ir izveidoti tā, lai skolotāja tos varētu pavairot un izmantot darbam angļu valodas stundās.
Balstoties uz praksē veikto darbu Strazdes pamatskolas 3.klasē, analizēts pētnieciskais darbs skolēnu vārdu krājuma paplašināšanā. The aim of the Diploma paper is to study the possibilities of vocabulary enrichment, to work out a set of tasks and implement them in practice.
The Diploma paper consists of the theoretical part, practical part, conclusions and list of literature.
The first chapter provides the theoretical discussion on the given issue and describes the importance of the vocabulary in the foreign language teaching process.
The second chapter is devoted to explaining the role of memory in vocabulary learning.
The third chapter looks upon the psychological aspects of vocabulary enrichment in Grade 3.
The practical part of the paper is devoted to the methods of vocabulary teaching and learning, the principles. The author describes the principles of vocabulary selection which agree with the requirements of the basic education standards for Grade 3.