Show simple item record

dc.contributor.advisorUrdziņa-Deruma, Māraen_US
dc.contributor.authorAndersone, Ingrīdaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:21Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:21Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other3141en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10375
dc.description.abstractDiplomdarba tēma- Mācību tēmas “Tekstilmateriālu tinumu” apguve mājturībā 1.un 2.klasē. Diplomdarba mērķis ir izzināt tekstilmateriālu tinumu iespējas mājturībā 1.un 2. klasē. Diplomdarbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un praktiskās. Diplomdarba teorētiskajā daļā tiek pētītas jaunākā skolas vecuma bērnu vecumposmu īpatnības, izpētīti mākslinieciskie izteiksmes līdzekļi, izzināti uztinumu tehnikas izmantošanas paņēmieni mājturībā. Izpētīta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra, kā arī normatīvie dokumenti pētāmās problēmas sakarā. Praktiskajā daļā izzināta reālā situācija vispārizglītojošajās skolās. Balsoties uz teorētiskā pētījuma atziņām, praktiskajā daļā ir izstrādāts tematiskais plāns mācību tēmai “ Tekstilmateriālu tinumi” 1. un 2. klasei. (1.klasei- 7 stundas un 2. klasei- 8 stundas). Tematiskais plāns aprobēts Rīgas rajona Vangažu vidusskolā. Apgūstot tekstilmateriālu tinumu tehniku, skolēni apgūst jaunas prasmes, kā uztīt dažādus tekstilmateiālus uz stieples, papīra vai kartona un dabas materiāliem, kā pielietot dažādus darbarīkus izgatavojot nepieciešamos izstrādājumus, kā rezultātā pilnveidojas bērnu praktiskās darba prasmes. Diplomdarbā izmantotas pētnieciskās metodes – darbs ar literatūru, anketēšana, pedagoģiskā izmēģinājumdarbība. Darbu papildina 12 pielikumi.en_US
dc.description.abstractThe theme of the paper is the studying topics “Textile materials of winding” which are mastered during Handicraft lessons for pupils in forms 1 and 2. The paper consists of two parts: the theoretical and the practical part. In the theoretical part of the paper the features of the young learners are researched, the art statement resources are observed, the winding technology usage during Handicraft lessons is investigated .The pedagogical and psychological literature as well as the standart documents according to the problem are researched. In the practical part the real situation at public schools is investigated. According to the theoretical research conclusions, in the practical part the thematic plan for studying topic “ Textile materials of winding” for forms 1 and 2 is worked out (Form 1- 7 lessons and form 2-8 lessons). The thematic plan is approbated at Vangazhi Secondary school, Rigas region. Developing the technology of textile winding pupils master the new skills such as how to wind different materials on the wire, paper or ou the cardboard as well as on the natural materials. Pupils get known how to use different tools during preparing necessary products. As a result kids practical work skills are improved. In the present paper are used the following methods of research: the analysis of the literature sources, questionaries the pedagogical training. The work has got 12 appendixes.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleMācību tēmas „Tekstilmateriālu tinumi” apguve mājturībā 1. un 2.klasē.en_US
dc.title.alternativeAcquisition of the theme „Textile materiāls in windings” in handicrafts lessons in Grades 1 nad 2.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record