Skolēnu radošās darbības aktivizēšana mūzikas nodarbībās sākumskolā.
Author
Ķimele, Olita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Darba apjoms: 86 lpp., 64 bibliogrāfiskie nosaukumi, 18 pielikumi.
Bakalaura darbs izstrādāts pedagoģijas nozarē. Tas sastāv no 2 daļām:
1.daļā pētīti literatūras avoti par radošuma jēdzienu un mūzikas nodarbību veidu ietekmi uz radošas personības pilnveidošanu;
2.daļa ir metodiski praktiskā, kurā analizēta četru muzikālo darbības veidu (vokālā improvizācija, mūzikas klausīšanās, muzikālās rotaļas, instrumentu spēle) ietekme uz sākumskolas skolēna radošas darbības aktivizēšanu mūzikas nodarbībās.
Atslēgas vārdi: RADOŠĀ DARBĪBA, SĀKUMSKOLAS VECUMPOSMA ĪPATNĪBAS, MUZIKĀLĀS DARBĪBAS VEIDI, SKOLAS VIDE.
Pētījuma mērķis: izzināt un analizēt teorētisko literatūru par radošās darbības būtību un noteikt radošo aktivitāšu iespējas mūzikas nodarbībās sākumskolā.
Pētījuma metodes: Teorētiskās literatūras analīze, aptauja (skolotāju un skolēnu anketēšana), izmēģinājuma darbība, matemātiskās statistikas metodes.
Pētījums veikts Cesvaines vidusskolas sākumskolā.
Pētījuma gaitā tika noteikti muzikālās darbības veidi, kas aktivizē skolēnu radošo darbību. Skolēnu radošā darbība tiek rosināta, ja mūzikas stundās izmanto daudzveidīgus radošus uzdevumus un mūzikas nodarbībās tiek radīta labvēlīga vide.
Pētījumu var izmantot mūzikas pedagogi. Amount of work: 86 p., 64 bibliographic titles, 18 additions.
BA paper is developed in a pedagogical branch. T consists of 2 parts:
In forepart is researched literature sources about creative concept and influence of music lessons to improving of creative personality.
In the second part is methodological practical, in which is analysed four musical aspects (vocal improvisation, listening to music, musical games, instrument playing) an impact to primary school pupils working in music lessons.
Key words: CREATIVE WORK, INDIVIDUALITATY OF OLD-AGE PERIOD, TYPES OF MUSICAL ACTIVITIES, SOCIAL ENVIRONMENT.
Research aim: to find out and analyse theoretical literature about nature of creative activity and to define facilities of creative activities in music lessons in elementary school.
Research methods: analyse of theoretical literature, a questionnaire (teachers and pupils questioning), pilot activity, mathematical estimator.
Research was realized in Cesvaines Secondary school in elementary classes.
During research was set kinds of musical actions that make more actives pupils’ creative work. Pupils’ creativity is stimulated if during music lessons use different creative tasks and during music lessons is created an enabling environment.
This research may use music masters.