Ebreju kultūras attīstīšana skolēniem HABAD privātajā vidusskolā.
Автор
Šemonajeva, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Čehlova, Zoja
Дата
2006Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba mērķis: noteikt audzinošā darba specifiku ebreju sākumskolā.
Veiksmīgu bakalaura darba izstrādi nodrošina izmantotās petniecības metodes:
Pētījuma metodes :
- Zinātniskās literatūras analīze saistībā ar šo problēmu.
- Novērošana.
- Skolēnu darbības rezultātu analīze.
- Sākumskolas pedagogu darbības pieredzes izpēte.
- Anketēšana.
- Pārrunas.
- Eksperiments.
- Matemātiskās statistikas metode.
Šī tēma ir aktuāla autoram, jo viņš astoņus gadus strādā HABAD Ebreju Privātājā vidusskolā par sākumskolas skolotāju. Savā diplomdarbā autors ir izklastījis jautajumus, kas skar audzināšanas darba specifiku nacionālajā skolā.
Pirmkārt , tās ir ebreju kultūras īpašības , kurām par pamatu kalpo Tora un tās baušļi.
Otrkārt – ebreju audzināšanas specifika.
Pirmā darba daļa ir teorētiskā. Šajā daļā ir veikta zinātniskās literatūras, kas skar šo tēmu, analīze. Ir veikta eksperementālās klases audzēkņu audzinātības līmeņa analīze pēc sekojošiem kritērijiem:
-lūgšanu tekstu zināšana,
-Toras baušļu pildīšana,
-Ivrita valodas prasme,
-Ebreju tautas folkloras zināšanas.
Otrajā darba daļā autors ir aprakstījis sākumskolas skolotāja audzināšanas darba specifiku – ebreju svētku organizēšana un vadīšana, ebreju kultūras elementu izmantošana vispārizglītojošo priekšmetu stundās. Šajā daļā ir aprakstīta ebreju cikla priekšmetu programma – ivrits un ebreju tautas vēsture.
Veicot pedegoģisku pētījumu un apkopojot rezultātus, darba autors secina: ebreju audzināšana tiek veikta veiksmīgi, ja izglītojamie apgūst ebreju tautas vēsturi un ivritu, ar apņēmību izpilda Toras baušļus, tiek organizēti ebreju svētki.
Darbs sastāv no 52 lpp. un 5 pielikumiem. The aim of the Research: to find out the specification of educational work in Jewish School.
The Research methods used:
1.theoretical analysis of the scientific literature on the given problem.
2.observation.
3.Analysis
4.studying teaching experience of the teachers in primary school.
5.Queshionnaire.
6.Conversation.
7.Experiment.
8.Mathematics statisicstion.
This theme is very important for the author, who has been working for 8 years in Jewish Chabad school as primary school teacher. The author has discussed the questions dealing with the specification of educational work in national Jewish school.
Firstly, there are the peculiarities of Jewish culture, the souse of which is Torah and observing of all its commandments Secondly, the Jewish education specification.
The first part of the research is theoretical. The analysis of the scientific literature has been made. The level of education in Jewish culture among the students has been analyzed according to the following criteria:
-the knowledge of prayers
-Torah commandments observation
-The knowledge of Hebrew
-The knowledge of Jewish folklore.
The second part is devoted to the peculiarities of educational work of the teacher in primary school, as well as organization and holding Jewish holidays, the usage of the elements Jewish culture during the lessons. The programme of Jewish cycle ( Hebrew and history of Jewish people lessons) are described in this part.
Having done pedagogical research and analyzed the received results the author points out that: Jewish education is going on successfully if the students study history of Jewish people and observe, observe Torah commandments, take part in Jewish holidays.
The research consists of 52 pages and 5 supplements.