Pusaudžu izziņas motivācijas veicināšana klases audzinātāja darbībā.
Author
Samoilova, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Anitas Samoilovas bakalaura darbā " Pusaudžu izziņas motivācijas veicināšana klases audzinātāja darbībā" tiek pētītas skolēnu mācību sekmes un emocionālā pašsajūta skolā, kas ir arī aktuāli visā pasaulē. Latvijā pašlaik vienu no centrālajām vietām ieņem izglītības sistēmas pārveidojumi, jo tas apstāklis, ka arvien vairāk bērnu pamatskolas posmā negrib mācīties, izraisa satraukumu.
Šajā jomā svarīgākais uzdevums ir atrast pareizu pieeju skolēnu personības attīstīšanai un pilnveidošanai. Bakalaura darbā tiek pētīts jautājums, kā klases audzinātāja ar savu darbību var veicināt pusaudžu izziņas motivāciju. Darbā tiek atklātas pusaudžu vecumposma mācību izziņas motīvu specifiskās iezīmes un iespējamās sadarbības jomas klases audzinātāja darbā ar skolēnu, viņa vecākiem un skolas pedagogiem.
Kā zināms, pusaudžu vecumā intereses mācību izziņas darbā dažādos mācību priekšmetos ir atšķirīgas, tāpēc pedagogam mācību procesā ir jāpielieto daudzveidīgas mācību formas un metodes. Tas nozīmē arī to, ka pašam pedagogam (priekšmetu skolotājam, klases audzinātājam) jābūt motivētam ieinteresēt izglītojamo aktīvam mācību izziņas darbam. Autore darbā ir izstrādājusi programmu, kas varētu palīdzēt veidot pozitīvu sadarbību un atgriezenisko saiti starp skolēniem, vecākiem un pedagogiem izziņas motivācijas veicināšanai. Lai pusaudzim palīdzētu būt veiksmīgam gan skolā un mājās, gan mācībās un sadzīvē, šādai sadarbībai ir noteicošā loma. The title of the bachelor paper is "The encouragement of adolescent
cognitive motivation in form master’s work”. It is written by Anita Samoilova. The
pupils' school results and emotional feeling at school is very topical question on the
world. Improvement of educational system takes one of the central at Latvia now, The condition, when more and more children don't want to learn at the period of primary school, to make an excitement.
The top-priority goal in this field is to find right access for pupils’ development and improvement. This bachelor work examines an issue, how form-master can to further motivation of teenager cognition.
In this paper we can to find specification characteristics of teenager's age group learning motivations and possible cooperation fields in the work with pupil, his parents and school teachers.
The authoress with help of various questionnaires researched she's own class
pupils, their parents and teachers opinions and attitudes against learning process at school, at home and mutual cooperation.
Generally known, that teenager's age group interests in learning process of
various disciplines are different, for that reason teacher make use varied teaching
forms and methods in the teaching process, It means that teacher by himself (subject teacher, form-master) must be motivated to make an interest pupil for active learning process.
The authoress developed the model of the programme in this paper, which can help to form positive cooperation and feedback between pupils, parents and
teachers. If teacher wants to help teenager be more successful both at school, at home, at studies and social life, such cooperation has determinate role.