Show simple item record

dc.contributor.advisorSebre, Sandra Beatriceen_US
dc.contributor.authorBārene, Baibaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:26Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:26Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other33780en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10415
dc.description.abstractRezumējums Šī pētījuma mērķis bija noskaidrot vai pastāv saistības starp sākumskolas bērnu drošās piesaistes līmeni, bērnu sociālo prasmju līmeni un bērnu mācību rezultātiem. Pētījuma izlasi veidoja 70 ceturto klašu skolēni, kuru vidējais vecums bija 10,4 gadi. Kopumā pētījumā iesaistījās 42 meitenes un 28 zēni. Pētījumā tika aprēķināti skolēnu mācību sekmju vidējie rādītāji un pielietotas divas pētījumu metodes: bērnu izpētes metodika “Piesaistes stāstiņu pabeigšanas metode” (“Attachment story – completion task”, Bretherton, Ridgeway, & Cassidy,1990) un Ahenbaha aptaujas Jaunieša pašnovērtējuma aptauja (“Achenbach's Child Behavior Checklist”, Achenbach, 2001). Pētījuma rezultāti rāda, ka pastāv pozitīva saistība starp skolēnu sociālo prasmju līmeni un mācību rezultātiem r(70)=0,31, p<0,05. Tas nozīmē, ka bērniem ar augstākiem sociālo prasmju rādītājiem vidēji ir augstāki mācību rezultāti. Rezultātus iespējams skaidrot ar to, ka bērns ar augstiem sociālo prasmju rādītājiem velta mazāk piepūles sociālo problēmu risināšanai, kā bērns ar zemiem sociālo prasmju rādītājiem, un vairāk resursu atliek mācību sasniegumiem. Hipotēze par saistību starp drošās piesaistes līmeni un bērnu sociālo prasmju līmeni šajā izlasē nav apstiprinājusies r(70)=0,17, p<0,05. Šādi rezultāti atšķiras no iepriekš veiktajiem pētījumiem, tamdēļ būtu nepieciešams turpināt izpēti, paplašinot izlasi. Veicot datu analīzi par saistību starp skolēnu drošās piesaistes līmeni un mācību rezultātiem r(70)=0,23, p<0,05 novērojams, ka iegūtā rezultāta korelācijas koeficients p=0,057 ir tuvu statistiskā nozīmīguma līmenim. Šādi rezultāti ir saskaņā ar iepriekš veiktajiem pētījumiem, kuri uzrādījuši pretrunīgus rezultātus. Pētījumos šāda saistība nereti tiek skaidrota pastarpinātā veidā, t.i. piesaistes drošības līmenim ietekmējot citus mainīgos, kas savukārt tālāk ietekmē bērna mācību rezultātus. Atslēgas vārdi: piesaistes stils, drošās piesaistes līmenis, sociālās prasmes, mācību rezultāti, mācību sekmes, akadēmiskie sasniegumi, izziņas aktivitāte, gatavība skolaien_US
dc.description.abstractThe objective of this study is to determine the associations between children’s secure attachment level, social skills indicators and classroom achievement. The sample for this study consists of 70 primary school children from the 4th grade, 48 girls and 28 boys with an average age of 10,4 years. In order to acquire the data, calculations of average student marks were gathered and two instruments were selected – “Attachment story – completion task” (Bretherton, Ridgeway, & Cassidy, 1990) and “Achenbach's Child Behavior Checklist” child self report questionnaire (Achenbach, 2001). This research has shown that there is an association between children’s social skills and school achievement r(70)=0,31, p<0,05, thus proving the hypothesis. This means that children with higher social skill indicators receive on average higher academic results, and vice versa. This can be explained by the fact that children with high social skill indicators have a tendency to spend less of their energy trying to resolve their social problems and therefore can devote more resources to classroom achievement. These results concur with the latest field research and reveal a significant association between social skill indicators and school achievement. The hypothesis about the association between children’s secure attachment level and social skills indicators could not be proven in this sample r(70)=0,17, p<0,05. These results differ from previous studies, suggesting that more research should be done in this field by increasing the sample size. By analysing the data relating to children’s secure attachment level and school achievement, it can be observed that the hypothesis in this particular sample could not be proven however the results are almost significant r(70)=0,23, p<0,05 (p=0,057). These results concur with the latest field research, which have been contradictory to this hypothesis. Recent research shows that the association existing between children’s secure attachment level and school achievement often tends to be explained through one or several mediator factors. Key words: attachment behaviour, attachment style, social skills, school results, classroom achievement, child cognitive skills, readiness for schoolen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titleSākumskolas bērnu piesaistes stils un sociālās prasmes saistībā ar mācību rezultātiem.en_US
dc.title.alternativePrimary school children's attachment style and social skills in association with school achievement.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record