dc.contributor.advisor | Rubene, Zanda | en_US |
dc.contributor.author | Nosova, Jeļena | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T13:02:26Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T13:02:26Z | |
dc.date.issued | 2007 | en_US |
dc.identifier.other | 33877 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10418 | |
dc.description.abstract | Bakalaura darba temats ir sākumskolas un pirmskolas bērnu vecuma grupas pašu drošības apzināšana, izskatot šo jautājumu dzīves prasmju iegūšanas kontekstā. Darba aktualitāti var izskaidrot ar vājiem bērnu traumatisma rādītājiem ES ietvaros, kur Latvija ieņem pirmo vietu šajā jomā un nepietiekamu uzmanību šai tēmai no kompetento valsts iestāžu puses.
Darba pirmā daļā izskatītas dzīves prasmju apgūšanas procedūras sākumskolā un pirms skolas vecumā. Apkopoti bērnu pašu drošības pamatu apgūšanas statistiskie rādītāji, bērnu pašnovērtējums attiecīgajā jomā un sākumskolā adekvātas bērnu drošības jautājumu apgūšanas metodikas, kas būtu pielietojamas Latvijas Republikas esošā izglītības modeļa kontekstā.
Bakalaura darba otrā daļa ir veltīta bērnu drošās vides izveides jautājumiem. Apgaismoti tipiski traumatismu veidi noteiktam bērnu vecumu grupām, ka arī šādu nepatīkamo situāciju novēršanas efektīvās metodes.
Trešā daļā autore apkopo metodiskus norādījumus drošības jautājumu pilnīgākai un efektīvākai pasniegšanai bērniem sākumskolas vecumu grupai. Izskatītas pedagogu funkcijas šajā kontekstā.
Pielikumā apkopoti bērnu vacāku un sākumskolas pedagogu aptaujas materiāli. Piedāvāti šīs aptaujas rezultāti un izskaidrota tendence.
Kopumā bakalaura darbs sastāv no 3 daļām, satur 59 lapas, 2 pielikumus un pietiekoši daudz analītiskā materiāla. | en_US |
dc.description.abstract | The primary objective of the bachelor degree paper is preschool children self security awareness, maintaining this question from the position of the life skills acquisition. The actuality of that problem could be defined with a dramatically bad underachievement in the field of children traumatisms within the EU, where Latvia takes the first place and with the insufficient attention to this problem from the government.
In the first part of the bachelor degree paper, the procedures of the child life skills acquisition in a preparatory and elementary school are reviewed. Also are summarized children’s self security digestion’s statistical indexes, child’s self-appraisal in a corresponding field and adequate child’s security acquisition methodology that could be applied in a context of Latvian educational model.
The second part of the work is devoted to child’s safe surrounding formation. Also thought a light on a mater of the typical kinds of children traumatisms in different age groups, and such unpleasant situations elimination effective methods.
The third part of the work author summarizes guidelines for the security questions effective presentation to the preschool and elementary school age group children. The pedagogues’ functions are reviewed in that context.
In the annex of the bachelor degree paper is dealt with the author’s questionnaire that is addressed to the child’s parents and pedagogues. Also are processed the results of that questionnaire and defined most popular opinions among children’s parents and teachers.
Totally bachelor degree paper consists of 3 parts, contains 59 pages, 2 annexes and a sufficient amount of analytical information. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagoģija | en_US |
dc.title | Sākumskolēna izpratne par drošību dzīves prasmju kontekstā | en_US |
dc.title.alternative | The elementary school pupil’s understanding of safety in the context of life skills | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |