Latviešu valodas kā otrās valodas lasīšanas prasmju attīstīšanas iespējas 6.klasē
Author
Samuilova, Ludmila
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Papule, Evija
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis ir apzināt latviešu valodas kā otrās valodas lasīšanas prasmes attīstīšanas un pilnveides iespējas pamatskolas 6. klasē. Mērķa sasniegšanai tika izvirzīti šādi uzdevumi:
pedagoģiskās, psiholoģiskās un metodiskas literatūras izpēte,
pamatizglītības standarta un programmas izpēte,
skolēnu vecumposma psiholoģisko īpatnību, zināšanu un prasmju apzināšana,
pedagoģiskās prakses mācību materiālu izveide, to pielietojums praksē un rezultātu analīze.
Mācību materiālu izveidē īpaša uzmanība tika pievērsta komunikatīvās kompetences veidošanai, lai palīdzētu skolēniem attīstīt spēju uztvert un iegūt informāciju, tādējādi attīstot un pilnveidojot arī lasīšanas prasmes.
Diplomdarba uzrakstīšanas laikā esmu guvusi gandarījumu, jo, strādājot pie šīs tēmas, atlasot tekstus, veidojot atbilstoši tiem uzdevumu kopu un aprobējot to, man bija iespēja vērot, kā mainās skolēnu attieksme un interese pret lasīšanu, kā viņi kļūst drošāki un atraisītāki, kā labprāt sadarbojas stundas laikā un līdz ar to arī jūtas gandarīti par savu izpildīto darbu. The aim of the diploma paper is to realize the possibilities of the reading skills improvement and development in the 6th grade at the lessons of the Latvian language at the national minorities school. The objectives for achieving the aim are following:
to research pedagogical, psychological and methodological literature,
to research the curriculum and the standard of basic education,
to consider the age pecularities of the students, their skills and abilities,
to compose the methodical materials and to test them in practice.
To achieve the aim, the author selected the texts and designed the tasks corresponding to the demands of the tasks format and tested them at school.
White composing the methodical materials, special attention was paid to building the communicative competence of the students, because it helps them to get and perceive information