Tēla veidošana fotogrāfijā vizuālās mākslas stundās vakara (maiņu) vidusskolas 10. klasē
Author
Kaša, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kincāns, Vladimirs
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis ir pierādīt, ka vakara (maiņu) vidusskolas 10. klasē ar foto palīdzību ir iespējams veidot izpratni par tēla veidošanu fotogrāfijā un rosināt apgūto lietot veidojot savu personīgo tēlu.
Diplomdarba hipotēze – ar foto palīdzību ir iespējams skolēnos veidot izpratni par tēla veidošanos fotogrāfijā un radīt vēlmi apgūto lietot veidojot savu personīgo tēlu.
Autores galvenā doma , veicot šo darbu, ir atraisīt skolēnos interesi par tēlu caur fotogrāfiju. Raisīt dziļāku domāšanu par tēlu fotogrāfijā un jauniešu personīgajā pieredzē. Papildināt skolēnu līdzšinējās zināšanas par mākslas vērtībām.
Darba rezultāti liecina par ikviena skolēna izaugsmi lielākā vai mazākā mērā. Izmantojot foto materiālus uzdevumu realizēšanā, skolēnos izdevās veidot izpratni par tēla veidošanu fotogrāfijā. Par to liecina skolēnu dotās atbildes anketēšanas, kā arī pārrunu rezultātā. Domājams, ka jaunieši guva daudzas ierosmes, lai turpinātu strādāt pie sava personīgā tēla ikdienā. The objective - to prove that it is possible to promote the comprehension of making the image in photograph with the help of photo in form 10 at an evening school.
The hypothesis of the graduation work-it is possible to promote pupils’ understanding of making the image in photograph with the help of photo and stimulate to use these principles in building up treir own images.
The main task for the author was to rouse the interest about image through photograph and also to deepen observing the images in photographs from their own experience. One of the aims was also replenishing pupils’ former knowledge about the art values.
The results of the work show that every pupil’s development in this field has improved more or less. The students’ understanding of the image making in photograph was obtained by using the material about photos in accomplishing the tasks. It was proved by discussions and pupil’s answers in the questionnaires. The author believes students have got many impulses to continue improving their personal images further