Vērtību aktualizācijas iespējas Signes Kvaskovas grāmatu lasīšanas stundās 2.klasē.
Author
Kaņepe, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis ir izpētīt, kā organizējama vērtību aktualizācija Signes Kvaskovas pasaku lasīšanas stundās 2. klasē.
Teorētiskās literatūras studiju un skolēnu izpētes rezultātā izstrādāta metodiskā sistēma Signes Kvaskovas personībai un daiļradei veltītajām stundām sākumskolas 2. klasē.
Diplomdarba pirmajā nodaļā ir analizēta pasaku loma personības attīstībā. Otrajā nodaļā ir atklātas Signes Kvaskovas daiļradē apliecinātās vērtības. Trešajā nodaļā raksturota skolotāja gatavošanos stundām: 2. klases skolēnu vecumposma izpēte, tematiskais plānojums un darba organizācijas formu izvēles pamatojums. Ceturtajā nodaļā ir parādīta skolotāja un skolēnu sadarbība un vērtību aktualizācijas iespējas Signes Kvaskovas daiļradei veltītajās stundās, sadarbības analīze un izvērtējums.
Signes Kvaskovas pasakās ietverts bagāts potenciāls vērtīborientējošai sadarbībai stundās. Daudzveidīgas metodes, sadarbības formas, vērtīborientējoši uzdevumi un radošie darbi veicina vērtību izpratnes un skolēnu uzskatu veidošanos. The theme of the degree work is "Opportunities of actualization of values at the lessons of reading of fairy tales by Signe Kvaskova in year 2".
The purpose of the degree work is to investigate as actualization of values at the lessons of reading of fairy tales by Signe Kvaskova in year 2 is organized.
As a result of studying the pedagogical and psychological literature and research of pupils the methodical system of the lessons of reading in year 2, which are devoted to Signe Kvaskova’s personality and art, is developed.
In the first part of the degree work the role of a fairy tale in development of a person is analyzed.
In the second part the values approved in fairy tales by Signe Kvaskova are opened.
The third part includes preparation of the teacher for the lessons, the age characteristic, thematic planning, and also the characteristic of a choice of methods and forms of the organization of work.
In the fourth part the order of cooperation directed on orientation of values of the teacher and the pupils at the lessons, which are devoted to Signe Kvaskova art and also the analysis, and an estimation of the cooperation is shown.
Fairy tales by Signe Kvaskova induce to the cooperation directed on orientation of values, and various methods, kinds of cooperation, values focusing and creative tasks induce formation of understanding of values.