Skolas un ģimenes sadarbība jaunākā skolas vecuma bērnu lasītprasmes attīstīšanā.
Autor
Vērpēja, Rasma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Anspoka, Zenta
Datum
2006Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba: „Skolas un ģimenes sadarbība jaunākā skolas vecuma bērnu lasītprasmes attīstīšanā” mērķis bija pētīt skolas un ģimenes sadarbību un tās ietekmi uz skolēnu lasītprasmes attīstību.
Darbā aplūkots lasīšanas procesa vispārīgs raksturojums.
Vadoties pēc pamatizglītības standarta prasībām mācību priekšmetā un metodiskās literatūras ieteikumiem, autore noskaidrojusi mācību satura veidošanas didaktiskās prasības un metodiku lasītmācīšanā.
Lai sasniegtu augstu lasītprasmes līmeni, jāiegulda daudz laika, darba, aktīvi jāsadarbojas ar audzēkņu vecākiem.
Veicot pētījumu par skolēnu lasītprasmes attīstību skolas un ģimenes sadarbību, tiek atklātas mūsdienīgas un teorētiski pamatotas rekomendācijas bērnu lasītprasmes attīstīšanā, skolai sadarbojoties ar ģimeni.
Pielikumā pievienotas anketas skolēniem, vecākiem, skolotājiem, lasītprasmes pārbaudes teksts, kritēriji lasītprasmes vērtēšanai. Das Ziel der Diplomarbeit „Die Zusammenarbeit von Schule und Familie fŅr die Entwicklung der Lesefertigkeiten von Grundschulkindern” ist es das Zusammenwirken von Schule und Familie und deren Einfluss auf die Entwicklung von Lesefertigkeiten zu untersuchen.
Im theoretischen Teil der Arbeit wird die grundlegende Charakteristik des Leseprozesses betrachtet.
Von den Standartanforderungen der Allgemeinbildung im Lehrfach und von Empfehlungen der methodischen Literatur ausgehend, sind nach der Autorin die didaktischen Anforderungen der Lehrinhaltsgestaltung und der Lehrmetodik im Leseprozess aufgeklärt worden.
Nach den Untersuchungen der Entwicklung der Lesefertigkeiten beim Zusammenwirken von Schule und Familie, werden gegenwartsnahe und theoretisch begrŅndete Empfehlungen fŅr die Entfaltung der Lesefertigkeiten des Kindes entdeckt.
Als Grundlage fŅr ein hohes Niveau der Lesefertigkeiten werden viel Zeit, Arbeit und eine aktives Zusammenwirken von Familie und Schule vorausgesetzt.
Anbei werden verschiedene FragebĻgen fŅr die SchŅler, Eltern und Lehrer, sowie auch Kriterien und ein Test fŅr die PrŅfung und das Werten der Lesekompetenzen hinzugefŅgt