Pareizrakstības iemaņu veidošana angļu valodā 3. un 4.klasē.
Autor
Lazdāne, Ilona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Datum
2006Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Valodu prasme mūsdienu sabiedrībā kļūst arvien nozīmīgāka. Valodas apguves procesā skolēni apgūst angļu valodas klausīšanās, runāšanas, lasīšanas prasmes, taču rakstīšanas prasmju, liekot akcentu uz pareizrakstības iemaņām, apgūšana var būt problemātiska.
Diplomdarba mērķis ir izpētīt kā palīdzēt veidot pareizrakstības iemaņas 3. un 4. klases skolēniem angļu valodā. Diplomdarbā tika pētīts kāds ir rakstīšanas iemaņu veidošanās process, kādas ir būtiskākās pareizrakstības kļūdas un to labošanas veidi. Aprakstīti paņēmieni, kas palīdz apgūt angļu valodas pareizrakstību. Apkopoti uzdevumu veidi, ko var izmantot pareizrakstības iemaņu veidošanai.
Atsevišķa gadījuma pētījums notika Cēres pamatskolas 3. un 4. klasē, kur tika izmēģināti apkopotie uzdevumi un pārbaudīta to ietekme uz skolēnu zināšanām. Skolēni tika anketēti, lai noskaidrotu viņu vēlmes un intereses, kuru ievērošana skolotājam palīdz veicināt skolēnu motivāciju darboties. Skolēnu darbu analīzē gūtie dati liecināja, ka regulāra vingrināšanās pareizrakstībā labvēlīgi iespaido skolēnu pareizrakstības iemaņas Ability of languages becomes more and more considerable nowadays. Students master listening, speaking, reading of English in the process of learning but development ability of writing, put the accent on spelling, can be problematic.
The purpose of Diploma Paper is to explore as to help to form skills of spelling in form 3 and 4 in English. Diploma Paper is explored what is process of formation of writing skills, what are errors of spelling and the types of correction. Described methods, what helps to master spelling of English. The types of tasks, which can use for forming of spelling skills, are summarized.
Research of special case took place in Cēres primary school in form 3 and 4 where the summarized tasks were tested and tested their influencing on knowledge of students. The students filled questionnaires, to find out their desires and interests the respect of which helps a teacher to promote motivation of students. The acquired data approves that regular practicing in spelling benevolently influenced spelling skills of students.