Pasaku iespēju izmantošana bērnu valodas attīstībā pirmsskolas izglītības iestādē 5 – 6 gadus veciem bērniem
Author
Zeltiņa, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Problēma radusies fakta rezultātā, ka vecāki lasa saviem bērniem ļoti maz pasaku grāmatas, un bērni pavada brīvo laiku pie datora.
Pētījuma mērķis bija izpētīt kā pasakas ietekmē valodas attīstību pirmsskolā. Pētījuma uzdevumi :
1.izpētīt izziņas procesu nozīmi valodas attīstībā;
2.noskaidrot valodas attīstības traucējumus pirmsskolā;
3.izzināt pasaku izmantošanas nozīmību pirmsskolas vecumā;
4.izpētīt pasaku izmantošanu pirmsskolas izglītības iestādē attīstot bērna valodu;
5.izstrādāt programmu pasaku iespēju izmantošanai valodas attīstībā un veikt tās aprobāciju un analizēt iegūtos rezultātus.
Lai sasniegtu mērķi darba autore izstrādāja individuālo programmu valodas attīstībā, kuras rezultātā bērni papildināja savu vārdu krājumu, veidojās gramatiski pareiza izruna un attīstījās stāstītprasme.
Atslēgvārdi: bērns, pasakas, pirmsskolas izglītība, runa, valoda. The problem has ensued due to the fact parents read very little fairy books for their children and children spend their leisure hours at computer.
The aim of the Bachelor’ s Paper was to find out how fairy- tales affect the development of language in a preschool.
The following tasks of the research were stated:
1.to explore significance of the cognition process in the development of language;
2.to find out defects of the development of language in a preschool;
3.to study the importance of utilization of fairy – tales in the process of child” s language development in a preschool educational institution;
4.to work out a program for the utilization of fairy- tales resources in the development of language and analyze the findings.
To achieve the aim of the research the author has worked out an individual program for the development of language in the result of which children add to their lexicon, form grammaticaly pronunciation and develop their skill to narrate.
Key words: a children, fairy- tales, preschool education, speech, language.