Kolagrāfijas tehnikas apguve mākslas skolā
Author
Bogana, Vita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Helmūts, Inārs
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs veltīts kolagrāfijai, tās apguves procesā pielietojamo mācību metožu izpētei profesionālās ievirzes izglītības mācību iestādē.
Kolagrāfija ir viena no jaunākajām iespiedgrafikas tehnikām, kuras rašanās un evolūcija saistīta ar rūpniecības tehnoloģijas attīstību 20. gs. sākumā, kad pieejamas kļuva īpaši stipras līmes un akrils. Tās galvenie raksturotāji un veidojošās sastāvdaļas ir līme, kolāža, reljefs, kas paver arī iespējas radīt krāsās smalki niansētus novilkumus. Pieskaņojot attiecīgajam vecumam un darbošanās mērķim vajadzīgos materiālus, darba instrumentus un metodes, kolagrāfija ir piemērojama darbā ar dažādu vecumu skolēniem.
Diplomdarba mērķis ir izpētīt kolagrāfijas apguves paņēmienus mākslas skolā. Galvenais uzsvars likts uz kolagrāfijas gatavošanas tehnoloģijas apguvi, jaunu zināšanu, prasmju un iemaņu iegūšanu. Graduation work is dedicated to collagraphy and the means used in it's aquisition process for professionaly orientated educational institutions.
collagraphy is one of the newest printing technics. It's origination and evolution is entailed with rise of industrial technologies in early 20th century, when extra strong glues and acryl became available.
Its main characteristics and components are glue, collage and relief, which reveals new possibilities of making in colour fine tinted transfers. Matching materials, instuments and methods for each age and purpose, collagraphy can be used to work with students with various ages.
The purpose of the graduation work is to explore ways of collagraphy studies in art school. The main accent has been applied to aquisition of collagraphy preparation technics and acquiring new skills.