Veselības mācības satura problēmas un to iespējamie risinājumi vispārizglītojošā skolā
Author
Daugule, Ailita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šteinberga, Agnese
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Neatkarīgi no valsts politikas un iedzīvotāju ekonomiskā stāvokļa, etniskās piederības un reliģiskās orientācijas, ikvienam sabiedrības loceklim ir izveidojies savs personīgais skatījums par to, kas ir veselība, kas ir veselības profilakse un ieskats, kā par savu un sabiedrības locekļu veselību vajadzētu rūpēties.
Bakalaura darbā ,,Veselības mācības satura problēmas un to iespējamie risinājumi vispārizglītojošā skolā” tiek atspoguļots filosifiski vēsturiskais skatījums un sabiedrības attieksme pret veselību, kā arī ģimenes nozīme fiziski, garīgi un sociāli veselas personības veidošanā. Pētījuma mērķis – izzināt un izanalizēt veselības mācības satura problēmas vispārizglītojošā skolā un piedāvāt iespējamos risinājumus satura problēmu novēršanai.
Vispārizglītojošās mācību iestādēs kā viens no risinājumiem skolēnu un jauniešu izglītošanā tiek piedāvāts mācību priekšmets – veselības mācība. Pētījumā atspoguļotas izmaiņas šī mācību priekšmeta apguvē – veselības mācības integrēšana sociālo zinību standartā, kā arī skolēnu un pedagogu viedokļi par notikušām izmaiņām. Bakalaura darbā iespējams iepazīties ar veselības mācības mērķiem, uzdevumiem un saturu un izvērtēt prasmju un iemaņu attīstīšanas nepieciešamību. Kā arī tiek atspoguļotas pusaudžu vecumposma īpatnības un ar to saistītās veselības profilakses problēmas. Tiek veikts praktiskais pētījums un pētījuma analīze par veselības mācības integrēšanas pozitīvajiem un negatīvajiem aspektiem citos mācību priekšmetos.
Atslēgvārdi: veselība, veselības mācība, veselības mācības saturs, sociālās zinības, dzīvesprasmes. Every member of society has it’s own view on the question what is health and how to implement prophylaxis of health, how to take care on it’s own health and on societies as such. This creative process is onset independently from economical level of members of society or their ethnical or religious background.
In the bachelor ,,Problems of context of Health Education and possible solutions in schools” author shows historically philosophical view and attitude of society towards health; the role of family in the dimensions of physical, psychological and social formation of healthy personality. The purpose of research is acknowledgement and analysis of problems of health education content in schools and to provide possible solutions for those problems.
As one of the solutions in scholar education is mentioned particularly divided health education lessons. In research author shows changes in health education process in connection with integration of this education branch in whole social science standart (no more narrative health education) - the basic empirical theme of research are views of scholars and teachers on this topic. Author puts accent on marks, purposes and necessity of health education lessons. Specifics of teenage of scholars and connected with them health profilaxy problems is the guide line of research, based on positive and negative aspects of integration of divided lessons in whole spectrum of lessons.
Key words: health, health education, content of health education, social sciences, life skills.