Show simple item record

dc.contributor.advisorKaļķe, Baibaen_US
dc.contributor.authorReine, Irinaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:36Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:36Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other3594en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10483
dc.description.abstractDarba mērķis - izpētīt un analizēt tālākizglītības un tās motivācijas veicināšanas iespējas ekonomikas stundās profesionālajā izglītības iestādē. Darba pirmajā daļā tiek aplūkota motivācijas būtība un tās izpratne dažādu autoru skatījumā. Tuvāk tiek apskatīta: -motivācijas nozīme izglītības procesā; -sasniegumu motivācija. Skolēnam ir jāapzinās savas darbības motīvi, tajā skaitā arī mācīšanās. Viņam ir jāizprot, ko attiecīgā priekšmeta apguve dod spēju attīstībā, izraudzītās profesijas apguvē. Otrajā daļā tiek apkopota un analizēta informācija par tālākizglītību. Tiek akcentēti: -Attieksmes nozīme tālākizglītības procesā. -Pašvērtējuma nozīme tālākizglītības veidošanās motivācijas sekmēšanā. Attieksme ir resurss, kas izmantojams un tālāk attīstāms visa mūža garumā. Attieksmes veidošanās procesā īpaša nozīme ir indivīda izvirzītajiem mērķiem, kas ir savstarpēji cieši saistīti ar motivāciju tos sasniegt. Mācību motivācijas procesi ir tieši saistīti ar pašvērtējumu. Pretrunu apzināšana un situācijas analīze ļauj izvirzīt jaunus mērķus vai koriģēt jau esošo, veido motivāciju tālākajai darbībai. Trešajā daļā autore pievēršas jauniešu vecumposma analīzei. Tiek apkopotas un izklāstītas teorētiskās nostādnes. Tuvāk apskatītas: -jauniešu vecumposma īpatnības; -jauniešu brieduma raksturojums. Pašnoteikšanās procesu vieglāk izprast, analizējot pretrunas, kas raksturīgas jauniešu vecumposmam: Darba ceturtā daļa ietver sevī pētījuma – anketēšanas rezultātu kopumu un analīzi. Anketēšana tiek veikta ar mērķi izzināt: -attieksmi pret tālākizglītību; -attieksmi pret darba perspektīvām; -attieksmi veidojošo motivāciju mācīties. Pirmajā anketas daļā tika iegūta informācija par respondenta attieksmi pret apgūstamo specialitāti un darba iespējām pēc specializācijas iegūšanas. Otrajā anketas daļā respondenti izteica savu viedokli par izglītības un zināšanu nozīmīgumu. Tālākizglītības motivācijas veidošanai un nostiprināšanai, jāattīsta izpratne par ekonomisko zināšanu sniegtajām priekšrocībām. Bakalaura darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, nobeiguma, 12 attēliem, literatūras saraksta ar 45 avotiem, un 2 pielikumiem.en_US
dc.description.abstractGoal of the research is to study and analyze possibilities of further education and its motivation promotion during economic classes at a vocational education institution. The first part of the research explores the essence of motivation and the perception of the subject by different authors. The following subjects are examined: -role of the motivation in the process of education; -achievement stimulus. Pupils should realise motives of their actions, including the process of learning. They should understand what role the corresponding subject plays in the development of their mental powers and skills as well as in the acquisition of the chosen profession. The second part summarizes and analyzes information on further education. The emphasis is laid on the following issues: -importance of an attitude in the process of further education; -importance of a person’s self-esteem in promotion of further education motivation; An attitude is a resource to be employed and developed throughout one’s lifetime. The goal set by a person interlinked with the motivation to achieve this goal play a special role in the formation of an attitude. Motivation processes of learning are directly connected with a person’s self-esteem. Realisation of contradictions and analysis of the situation enable one to set new goals or to adjust the existing ones, create a motivation for further actions. In the third part, the author focuses on the youth age-group analysis. The theoretical aspects are explored and summarised. The following subjects are examined: -youth age-group individualities; -characterisation of a young person’s maturity. The process of self-determination is easier to be understood by analysing contradictions characteristic of the particular age-group. The fourth part of the research includes the results and analysis of the survey. The goal of the survey is to find out the following: -attitude towards further education; -attitude towards job perspectives; -attitude forming motivation to study. In the first part of the survey, information on the respondents’ attitude towards their speciality and later job perspectives is obtained. In the second part of the survey, the respondents express their view about the importance of education and knowledge. Formation and consolidation of the further education motivation requires a development of understanding on the advantages provided by the knowledge of economic processes. The bachelor’s paper consists of an introduction, 4 chapters, conclusion, 12 pictures, bibliography and 2 annexes.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleTālākizglītības motivācijas veicināšana arodvidusskolāen_US
dc.title.alternativePromotion of motivation for in-service training at vocational schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record