Pirmsskolas skolotāja un ģimenes sadarbība 5-6 gadus vecu bērnu sociālo prasmju veicināšanai
Author
Čerņavska, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
4. Bakalaura darba apjoms: 71 lpp., izmantoti 30 literatūras avoti (A.Amonašvili, R.Andersone, A.Baldiņš, A.Raževa, E.Černova, D.Lieģeniece u.c.).
Darba pamatā ir ideja, ka pirmskolas pedagoga un ģimenes ciešās sadarbības rezultātā notiek 5-6 gadu vecuma bērnu sociālo prasmju veiksmīga veidošanās.
Darba pirmā daļā autore mēģina izpētīt sociālo prasmju veidošanās modeli pirmskolas vecumu grupas bērniem, daļēji: socializācijas procesu, sociālo prasmju būtību, ģimeni, kā socializācijas institūta pamatu; 5-6 gadīgo bērnu sociālo prasmju raksturojumu.
Darbā otrā daļā autore analīze dažādu autoru uzskatus uz ģimenes un pirmskolas pedagoga sadarbību: sadarbības jēdziens, pirmskolas pedagogs sociālo prasmju attīstības kontekstā; sadarbības formas.
Praktiskā daļā autore veic Rīgas 252.pirmskolas iestādes 18 5-6gadīgo bērnu un viņu vecāku izpēti. Praktiskās daļas sakumā autore konstatē bērnu sociālo prasmju sākumstāvokli. Pamatojoties uz iegūtiem datiem autore izstrādā sociālo prasmju attīstības programmu un veic nepieciešamus pasākumus lai to realizētu.
Nobeigumā tika veikta kontrolējošā diagnostika, kuras rezultātā tika apstiprināta hipotēze par to ka, ja pirmskolas iestāde organizē pasākumus ar vecāku piedalīšanos (izstādes, treningi, konsultācijas, atvērtas nodarbības), kur tiek akcentētas prasmes: vienaudžu komunicēšana, konfliktu izvairīšanas, sadarbības organizēšana. Tad arī veidojas sociālās prasmes 5-6gadīgiem bērniem.
Šis darbs vēl reiz pastiprināja sadarbības nozīmīgumu starp pirmsskolas iestādēm un ģimeni. The aim of the research: to define preschool education institution’s teachers’ and parent cooperation possibilities with the aim to promote 5-6 years old child’s social skills.
Bachelor degree paper consists of 71 page, author uses 30 information sources (A.Amonashvili, R.Andorsone, A.Baldinsh, A.Razheva, E.Chernovs, D.Lieginiece ect.)
In the basis of the work is an idea of preschool teacher’s and parents’ close cooperation result could develop 5-6 years old children’s social skills.
In the first part of the work author tries to explore the preschool children’s model of formation of social skills, particularly, socialization process, the essence of social skills, the family, as a basis of the socialization institute, 5-6 years old children social skills features.
In the second part of the work author analyses different authors’ opinions concerning the families’ and preschool teacher cooperation: the essence of the cooperation, preschool teacher in the context of the development of social skills, cooperation forms.
In the practical part of the work author performs 252nd preschool educational centre 5-6 years old children’s and their parents research. In the beginning of the practical part of the work author establishes the primary position of the children’s social skills. On the basis of findings author develops social skills development program and performs the necessary activities for the realization of that program.
In the end of the work also the controlling diagnostics is performed. As a result the hypothesis concerning the question if the preschool educational institute organize the activities with the participation of the parents (exhibitions, trainings, consultations, opened school hours), where the skills are accentuated: contemporaries communication, avoidance the conflicts, cooperation organization. So the social skills are performed in the age of 5-6 years.
This work once more emphasizes the cooperation significance between the preschool institute and the family.