Rotaļlieta kā līdzeklis sīko pirkstu muskulatūras attīstīšanai 3-4gadus veciem bērniem
Author
Vitkovska, Iluta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbam izvirzīts pētījuma mērķis- teorētiski izzināt un praktiski aprobēt rotaļlietu izmantošanas iespējas 3- 4 gadus vecu bērnu sīko pirkstu muskulatūras attīstīšanā. Darbā izmantotās metodes: darbs ar literatūru un avotiem, anketēšana, novērošana, dokumentu analīze un pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Pētījuma bāze PII 15 3- 4 gadus veci bērni un bērnu vecāki.
Darbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā darba autore ir izzinājusi teorētiskās nostādnes par sīko pirkstu muskulatūru, tās attīstības gaitu un īpatnībām 3- 4 gadus veciem bērniem, par rotaļlietām, to izvēles īpatnībām 3- 4 gadus veciem bērniem, rotaļlietu drošumu un nekaitīgumu bērnu veselībai un dzīvībai.
Praktiskajā daļā ir veikta vecāku un skolotāju anketēšana, lai noskaidrotu viņu viedokli par rotaļlietu nozīmi bērnu dzīvē, dokumentu analīze, kā arī bērnu novērošana, balstoties uz kuru izveidota pedagoģiskā izmēģinājuma darbības programma, tā aprobēta un izvērtēti iegūtie rezultāti, kas norāda, ka darba mērķis ir sasniegts.
Atslēgvārdi- rotaļlieta, rotaļāšanās, sīko pirkstu muskulatūras attīstība, pirmsskolas pedagoģiskais process. The Bachelor’s research paper has the following aim: to study theoretically and to approbate practically the possibilities of using toys to develop the small finger muscles of 3 – 4 –year-old children. The methods used in the research paper are the following: work with literature and literary sources, questionnaires, observation, analysis of documents and activities of pedagogical testing. The research basis is constituted by 15 3 – 4 –year-old children attending pre-school educational establishment, and their parents.
The research paper consists of the theoretical part and the practical part. The theoretical part deals with the theoretical viewpoints about the muscles of small fingers, the course and peculiarities of their development for 3 – 4 –year-old children, as well as the toys and ways of choosing them for children of the mentioned age group, their safety and harmlessness in relation to children’s health and life.
The practical part offers questionnaire analysis carried out among parents and teachers to clarify their opinion on the significance of toys in the children’s lives, analysis of documents, as well as the observation of children, on the basis of which the programme of pedagogical testing has been worked out. It has been approbated and the results evaluated. This shows that the aim of the research has been reached.
Key words – a toy, playing, development of small finger muscles, pre-school pedagogical process.