Show simple item record

dc.contributor.advisorSkreitule-Pikše, Ingaen_US
dc.contributor.authorLeitāne, Gitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:41Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:41Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other3646en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10522
dc.description.abstractBakalaura darba „Konflikta risināšanas iespējas audzinātāja darbībā pamatskolā” mērķis - teorētiski un praktiski izzināt audzinātāja iespējas konflikta risināšanā, ņemot vērā pusaudžu vecumposma psiholoģiskās īpatnības, pilnveidojot raksturīgāko metožu pielietojumu, iedrošinot izmantot lomu spēles. Darbā tika studēti dažādu pedagogu, psihologu, filozofu darbi par pusaudžu audzināšanu, sociālo prasmju ietekmi komunicējoties un risinot konfliktus, konflikta būtību, mijiedarbību, risināšanas taktikām, pozitīvo un negatīvo ietekmi uz cilvēka personību. Tika studēti Aristoteļa, Kanta, Versona, Aušmukstas A. , Balsona M., Mudrika A, Baldiņa A., Raževas A., Špona A. Dubkēviča I., Omārovas S., Pikeringas P. u.c. darbi. Veikts pētījums par skolēnu, skolotāju, audzinātāju, vecāku taktikas izmantošanas izvēli, risinot konfliktus. Pētījuma rezultātā tika noskaidrots starp kādām grupām konflikti ir aktuāli, kādi ir konflikta cēloņi, cik aktuālas ir sociālās prasmes pusaudžiem komunicējoties. Pētīts kāds metožu daudzveidības spektrs tiek izmantots, risinot konfliktus, kā arī salīdzinātas konflikta risināšanas taktikas. Pētījumā tika izmantota pārrunu, novērošanas, nepabeigto teikumu un anketēšanas darbu analīze. Pētījums veikts Rīgas Z vidusskolā, kurā piedalījās 70 audzēkņi (8. un 9. kl.), 15 skolotāji un 12 klašu audzinātāji. Izvirzītā mērķa sasniegšanai izstrādāts konflikta risināšanas modelis audzināšanas stundās. Balstoties uz pētījuma rezultātiem, darba autore secināja, ka •Konflikts ir aktuāla mūsdienu problēma. •Pusaudžu vecumposms ir ļoti sarežģīts pašapzināšanās process, kurā aktuāla nozīme ir konfliktiem un to risināšanas pieejai. •Konflikta risināšanā tiek pilnveidotas pusaudžu sociālās prasmes. •Pedagogiem nepieciešams pilnveidot audzināšanas darbību akcentējot, gan tās saturu, gan darba formas izvēli. •Konflikta risināšanas prasmju apguve var notikt tikai mijiedarbības procesā. Atslēgvārdi: konflikts, audzinātāja darbība, pamatskolas skolēni.en_US
dc.description.abstractThe aim of the bachelors work „Possibilities of solving the conflicts in the work of class teacher in the primary school”is to find out these possibilities theoretically and practically. The pcychological peculiarities of teenagers were taken into consideration improving usage of characteristic methods, stimulating the usage of role – plays. The literature on psychology, pedagogy and psilosophy was studied, such as works by Aristotle, Cant, Versone, Ausmukstas A., Balson M., Mudrick A., Baldina A., Razeva A.,Spona A., Dubkewicz T., Omarova S., Pickering P. e.t.c. The articles on educating teenagers, the influence of social skills on communication and solving the conflicts, the reasons of conflicts, tactics of solving, positive and negative influence on personality of a person. The research was made on selection the tactics for solving the conflicts and were found out the main groups of conflicting, the reasons, social skills for communication, the variety of methods and tactics for solving the conflicts. In the research were used discussions, observings, unifinished sentences, guestionnaires and analysis of these methods. The research was made in secondary school „Z” in Riga. 70 pupils (grade 8 and 9), 15 teachers and 12 class teachers took part in the research. For reaching the aim a model of a class lesson was worked out. Studying the results, the author came to a conclusion: •conflict is burning problem nowadays, •the age of a teenager is very complicated period of forming ones self – awareness where conflicts and solving them are very important, •the social skills are improving by solving conflicts, •pedagogues have to improve the educational work making stress both on content and forms of work, •the skills of solving conflicts may be acquired only by the process of reciprocity. Keywords: conflict, action of class teacher, pupils of primary school.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleKonflikta risināšanas iespējas audzinātāja darbībāen_US
dc.title.alternativePossibilities of solving conflicts in class teacher’s worken_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record