Rotaļas nozīme lasītintereses veicināšana 5-6 gadu vecumā
Autor
Vilhelma, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Datum
2007Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darbs sastāv no 4 daļām: Lasītintereses specifika, īpatnības 5-6 gadu vecumā; Psihiskās attīstības raksturojums 5-6 gadu vecumā; Rotaļas nozīme lasītintereses veicināšanā; lasītintereses sekmējošu rotaļu kopas izstrāde 5- 6 g.v. bērniem
Pētījuma objekts: 5-6 gadus vecu bērnu lasītinterese
Pētījuma priekšmets: rotaļas lasītintereses veicināšanai
Pētījuma mērķis: pamatojoties uz vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnībām, teorētiskajām nostādnēm un bērnu interesēm, izveidot rotaļu kopu bērnu lasītintereses veicināšanai.
Pētījuma uzdevumi:
•Analizēt problēmu pedagoģiskajā un psiholoģiskajā literatūrā
•Izpētīt, kā rotaļas sekmē 5-6 gadus vecu bērnu lasītintereses apguvi
•Izveidot rotaļu kopu, kuras sekmē lasītintereses apguvi 5-6 gadus veciem bērniem
•Aprobēt izveidoto rotaļu kopu, analizēt iegūtos rezultātus
Pētījuma metodes: Literatūras analīze, aptauja (anketēšana); pedagoģiskā izmēģinājuma darbība; pedagoģiskā novērošana par rotaļu ietekmi uz bērnu lasītintereses apguvi
Bakalaura darbā raksturotas dažādu autoru pieejas, tai skaitā Rūķes- Draviņas V., Bošas R., Lieģenieces D.Liepas M., Lubņinskas A. , u.c. pieejas bērnu lasītintereses sekmēšanā un rotaļas izpētē.
Sasniegtie rezultāti liecina, ka, piedāvājot bērniem daudzveidīgas rotaļas, pievēršot uzmanību lasītintereses attīstīšanai, skolotājam labi pārzinot savu bērnu individuālās īpatnības un prasības izvirzot saskaņā ar katra bērna spējām, sekmīgāk tiek veicināta bērnu lasītinterese, pieaug viņu pašvērtējums, vēlme piedalīties, darboties, darīt un paveikt.
Darbs izmantojams pirmsskolas izglītības iestādēs kā palīgmateriāls pirmsskolas skolotājiem. The amount of the Paper 74.pages, 51 bibliography items, 3 appendices.
The Bachelor paper consists of 4 parts: specific character of readinginterest and individuality 5-6 years old children; characteristic of psychical development 5-6 years old children; importance of games in promotion to readinginterest; formations of games, whose promote 5-6 years old children readinginterest.
The object of research: the readinginterest of 5-6 years old children
The subject of research: the games for promote to readinginterest
The aim of research: to repose on physical development individuality oldest age preschool children, theoretic approach and children interest, to make group of games, whose improve readinginterest.
The tasks of research:
•Analyse problem in pedagogical and psychological literature.
•Study, how the games promote the readinginterest for 5-6 years old children
•Make group of games, whose promote 5-6 years old children readinginterest.
•Approbate the group of games, analyse the results.
The methods of research: the analysis of pedagogical, psychological texts and literature; survey, pedagogical supervision.
The practical research of Bachelor Paper could be valuable in use for pre- school teachers.