Show simple item record

dc.contributor.advisorRaževa, Astrīdaen_US
dc.contributor.authorBauere, Sandraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:41Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:41Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other3654en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10529
dc.description.abstractTā kā nozīmīgs personības veidošanas aspekts ir pašvērtējums, par darba mērķi tika izvirzīta sākumskolas skolēnu pašvērtējuma izpēte. Izpēte balstījās uz R. Berna, Ē. Eriksoa, I. Kona, V. Džeimsa , L.Božovičas , I Plotnieka atziņām. Praktiskajā pētījumā tika pārbaudīts skolēnu pašvērtējuma līmeni. Pētījumu veikts Ventspils Centra pamatskolā ar 3. un 4. klases skolēniem. Bakalaura darbā veikta sākumskolas skolēnu pašvērtējuma izpēte ar mērķi noteikt skolēna adekvāta pašvērtējuma un pozitīvas attieksmes pret sevi veidošanas iespējas sākumskolā, un izpētes rezultātā izstrādāti priekšlikumi mērķa sasniegšanai. Darba teorētiskā daļa skaidro psihologu viedokļus par pašvērtējumu kā cilvēka Es- koncepcijas kompetentu un tā nozīmi personības attīstībā. Darbā apkopotas psihologu un pedagogu atziņas par pašvērtējuma veidošanos un noteicošajiem faktoriem. Darbs sniedz pārskatu par pašvērtējuma specifiskajām iezīmēm sākumskolā saistībā ar skolēnu vecumposma attīstības īpatnībām un pašvērtējuma līmeņa raksturojošām attieksmēm un vajadzībām, kas izpaužas skolēnu uzvedībā. Sākumskolas skolēnu pašvērtējuma izpēte galvenokārt balstās uz anketēšanu, novērojumiem par skolēnu uzvedību, ko papildina dokumentu un skolēnu darbu analīze, testi. Apzinoties un izprotot pašvērtējuma nozīmi skolēnu izaugsmē, pašvērtējuma izpētes un pedagoģiskās izmēģinājumdarbības laikā radās priekšlikumi sākumskolas skolotāju mērķtiecīgai turpmākai sadarbībai skolēnu adekvāta pašvērtējuma veidošanā. Atslēgas vārdi: adekvāts, aprobācija, pašapziņa, pašvērtējums, personība, programma, sākumskolnieks, neadekvāts.en_US
dc.description.abstractAs an important aspect in the formation of a personality in self- esteem, the aim of the paper was the investigation of pupils’ self- esteem in the first years of primary school. The investigation was based on conelusions expressed by R. Bern, E. Erikson, I. Kon, V. Jame, L. Bozhovichka and I. Plotnieks. In the practical part the level of pupils’ self- esteem was tested. The research was carried out in Ventspils Centre Primary school in forms 3. and 4. In the bachelor’s paper the investigation of pupils’ self- esteem was carried out with the aim to estimate pupils’ adequate self- esteem and the possibility to form a positive attitude in the primary school and due to findings the proposas for reaching this aim were worked out. The theoretical part explains the psychologists’ attitude to self- esteem as one component of man’s I- concept and its importance in the development of a personality. The paper summarizes psychologists’ and teachers’ points of view about the formation of self- esteem and the basic factors in this process. The paper gives a survey abot the specific features of self- esteem in the primary school in connection with pupils age development peculiarities and characteristic attitudes and need that can be seen in the pupils’ behairiow. The investigation of primary school pupils’ self- esteem is mainly based on questionnairis, observations about pupils’ behairow supplemented by documents and analyses of pupil’s works, tests. By realizing and understanding the importance of self- esteem in pupils’ development during the investigation of self- esteem and trying out experimental syllabus proposals for further purposeful cooperation of primary school teachers in the formation of the adequate self- esteem of pupils’. Key words: adequate, approbation, self- confidence, self- esteem, personality, syllabus, pupil of primary school, inadequate.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.title3.-4.klašu skolēnu adekvāta pašvērtējuma attīstības veicināšana Ventspils Centra pamatskolāen_US
dc.title.alternativePromoting the development of pupils’adequate self-assessment at Ventspils Centra primary school in Grades 3 - 4en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record