dc.contributor.advisor | Anspoka, Zenta | en_US |
dc.contributor.author | Tomele, Ilze | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T13:02:42Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T13:02:42Z | |
dc.date.issued | 2007 | en_US |
dc.identifier.other | 3658 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10532 | |
dc.description.abstract | Diplomdarba „Projekta darbs latviešu valodas mācību procesā skolēna izziņas darbības aktivizēšanā” aktualitāti nosaka jaunais Latvijas Valsts pamatizglītības standarts. Tā izglītojošie aspekti- saziņas, mācīšanās un praktiskas darbības, pašizpausmes un radošais- paredz, ka skolēns izmanto valodu daudzveidīgās dzīves situācijās, veido valodas apguves pieredzi un izmanto valodas zināšanas radošajā darbībā. Līdz šim mācību darbā dominējusi izskaidrojoši ilustratīvā metode, skolēni bieži vien neprot patstāvīgi mācīties, klasēs ir atšķirīgs skolēnu sagatavotības līmenis, tāpēc nepieciešama cita pieeja mācību procesā.
Pētījuma mērķis ir pētīt un analizēt projekta darba organizāciju skolēna izziņas darbības aktivizēšanai latviešu valodas mācību procesā pamatskolā. Lai to sasniegtu, tika analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par izziņas darbību pedagoģiskajā procesā un projekta darba iespējām skolēna izziņas darbības aktivizēšanā, raksturots latviešu valodas mācību priekšmetā izmantojamo pedagoģisko līdzekļu kopums.
Pedagoģiskais eksperiments tika veikts Lapmežciema pamatskolā, pētījuma bāze- 5. klase. Eksperimenta laikā tika konstatēta izziņas darbības aktivitātes paaugstināšanās, gan novērojot skolēnus, gan veicot skolēnu aptaujas rezultātu analīzi.
Tādējādi var secināt, ka projekta darbs aktivizē skolēna izziņas darbību latviešu valodas stundās pamatskolā, bet prasa samērā lielu laika patēriņu un labi organizētu projekta darba posmu izstrādi. | en_US |
dc.description.abstract | The theme of the diploma paper is: „The Project work in methodology of teaching Latvian language: How to promote the junior school children questioning activity”.
Urgency of this theme is appointed by new education standart of the Republic of Latvia. The acpects of research – communication, learning and practical activities, self-expression and creativity-provide, that pupils use the language in different life situations. Set up experience of acquisition of Latvian language and make possible to use their knowledge in the creative work.
Traditionally the demonstrative method (visualizing) was used in the classroom but pupils often unable to work by their own, pupils have different levels of background knowledge, that why it is necessary to use another approach.
The aim of this research is to analyse Project work organization in methodology of teaching Latvian language for promotion the junior school children questioning activity in the classroom. In order to achieve the aim of this research was used the pedagogical and psychological literature on the appropriate theme: The teacher questioning and pupils questioning activity in the classroom.
The experiment was held with pupils from 5th form in Lapmežciems Primary School. During the experiment was recognized that questioning activity of pupils was increased. The pupils were viewed and pupils pollresults were analysed. It helped me to come to a conclusition.
I have come the conclusion that Project work promotes the junior school children questioning activity in the classroom at Primary school, but it takes much time for proper organization of the Project work. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagoģija | en_US |
dc.title | Projektu darbs latviešu valodas mācību procesā skolēna izziņas darbības aktivizēšanā | en_US |
dc.title.alternative | Project work in the Latvian language study process in activating pupils’ cognitive activity | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |