Show simple item record

dc.contributor.advisorĀboltiņa, Līgaen_US
dc.contributor.authorMazkalniņa, Vivitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:42Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:42Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other3659en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10533
dc.description.abstractBakalaura darbs sastāv no 4 nodaļām. Bakalaura darba 1. nodaļā ir aplūkotas teorētiskās nostādnes par sociālajām prasmēm – sociālo prasmju būtība un skaidrojumi, kā arī sociālās attīstības kritēriji. Galvenais uzsvars tiek likts uz socializācijas procesu, kurā attīstās un pilnveidojas ikvienai personībai nepieciešamās sociālās prasmes, kas nodrošina sociālo attiecību izveidi ar citiem cilvēkiem, veicinot cilvēka iekļaušanos sabiedrībā un atbilstošu orientēšanos savā sociālajā apkārtnē. 2. nodaļā ir apskatīti priekšnoteikumi sociālo prasmju pilnveidošanai PII – vidējā pirmsskolas vecumposma pedagoģiski psiholoģiskā raksturojuma ievērošana; pedagoga loma un sadarbība sociālo prasmju pilnveidošanā; pirmsskolēniem atbilstošas mācību metožu izvēle. Ievērojot šos priekšnoteikumus pedagoga sociālpedagoģiskajā un prmsskolēnu radošajā darbībā, organizējot svētkus PII, ir radīti nepieciešamie priekšnoteikumi sociālo prasmju pilnveidošanai. Bakalaura darba 3. nodaļā ir aplūkoti svētku pedagoģiskā potenciāla raksturojums, apskatot teorētiskās nostādnes par svētkiem – svētku jēdziena skaidrojums; svētku funkciju raksturojums; svētku organizēšanas nosacījumi. Darba autore uzskata, ka ar svētku organizēšanu PII tiek pilnveidotas pirmsskolēnu sociālās prasmes, jo to realizācijā īstenojas pirmsskolēna saikne ar sabiedrības tradīcijām; veidojas piederības izjūta konkrētai sabiedrībai; pilnveidojas sadarbības prasmes ar vienaudžiem un pieaugušajiem; pilnveidojas prasme strādāt kolektīva u.c. 4. nodaļā ir veikta izmēģinājuma darbība, kas sevī ietver šādus uzdevumus: pirmsskolēnu sociālo prasmju sākotnējā līmeņa izpēte; tematiskā plānojuma izveide; izmēģinājuma darbības norise un iegūto rezultātu analīze. Atbildot uz pētījumā izvirzīto jautājumu - kā, pirmsskolas izglītības iestādē organizējot svētkus, iespējams pilnveidot sociālās prasmes vidējā pirmsskolas vecumā – bakalaura darba autore izvērtēja, izanalizēja un apkopoja iegūtos rezultātus, nonākot pie secinājuma, ka: PII, organizējot svētkus, ir iespējams pilnveidot vidējā vecuma pirmsskolēnu sociālās prasmes, ja tiek ievērotas pirmsskolēnu vecumposma īpatnības un pedagogs izvēlas atbilstošas un bērnus saistošas metodes un līdzekļus. Bakalaura darbs sastāv no anotācijas (latviešu un angļu valodā), ievada, četrām nodaļām un apakšnodaļām, 6 tabulām, 13 diagrammām, 8 histogrammām, 3 attēliem, secinājumiem, literatūras saraksta un 15 pielikumiem. Bakalaura darba apjoms ir 77 lappuses, kopā ar pielikumiem 119 lappuses.en_US
dc.description.abstractThe bachelor work consists of 4 parts. In the 1. part there is theoretical viewpoint about social skills and meanings, the development of social criterions. The main accent is putted on the process of socialisation, where all social skills, which are important for each person, are improved and developed. Theses skills secure the social relationships between other people to promote the each persons inclusion in the society and the appropriate orientation in the social environment. In the 2. part are shoved the preconditions to improve the social skills in primary schools: to observe the pedagogical and psihological characteristic, the teachers role to develop social skills and the appropriate methodological choise fot primāru school pupils. To observe all these preconditions in the creative work of children, making fests in primary schools, there are created all important preconditions to improve the social skills. The 3. part consosists of the pedagogical characteristic of fests – the meaning of theoretical fest viewpoints, functions and conditions. The author of the work is of the opinion that the fest making for primary school pupils develops their social skills. In the 4. part of he work is realised the action of experiment, which includes different tasks: the research of social skills in the primary level, the plan of topics and the analysis of the getting results. Making the analysis of this work, the authot considers that it is possible to improve childrens social skills by organising fests, if the individual feature of the primary age are taked into account and the teacher makes appropriate choise of methods and resources. The bachelor work consists of anotation (in Latvian and Englich), induction, 4 parts, 6 tables, 13 diagrams, 8 histograms, 3 pictures, end, literature, 15 appendixes. The amount of the work – 77 pages, with appendixes – 119 pages.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSvētku iespējas pirmsskolēna sociālo prasmju pilnveidošanāen_US
dc.title.alternativePossibilities of festivities in the improvement of preschoolers’ social skillsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record