Show simple item record

dc.contributor.advisorVīgante, Rasmaen_US
dc.contributor.authorLapše, Daceen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:42Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:42Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other3661en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10534
dc.description.abstractTēma par skolēniem ar speciālām vajadzībām, par viņu apmācīšanu un audzināšanu ir vienmēr bijusi aktuāla. Visās civilizētās valstīs ir izveidota speciālās izglītības sistēma atkarībā no valsts politikas izglītības jomā, kā arī no vēsturiski veidotām tradīcijām attieksmē pret personām ar garīgu atpalicību. Skolēnu ar speciālām vajadzībām apmācīšana izvirza prasību pēc specifiskām zināšanām, kas ietver sevī prasmi – izmantot atbilstošas mācību metodes, korekcijas darbu, mācību organizācijas formas un piemērotas mācību programmas. Katrs bērns atšķiras ar savām individuālām īpatnībām – intelekta līmeni, temperamentu, rakstura iezīmēm, izziņas procesu īpatnībām, prasmēm, iemaņām. Pedagogam, izzinot katra vecumposma skolēnu individuālās īpatnības un spējas, ir jāpiemēro tāda mācību programma, kas būtu apgūstama ikvienam skolēnam ar speciālām vajadzībām. Pētījums veikts Rīgas 3. speciālā pamatskolā 6. klasē mājturības stundās. Temata aktualitāte veidojās, mācot mājturības priekšmetu speciālā skolā vairākus gadus. Radās nepieciešamība izveidot tādu mācību programmas paraugu, kas ietvertu sevī mācību vielu, kura skolēniem būtu interesanta, saprotama un atbilstoša skolēnu izziņas darbības īpatnībām. Veicot pētījumu un analizējot mācību programmas tēmas, un to piemērošanas iespējas skolēniem, rezultātā tika izveidots mājturības mācību programmas paraugs speciālās pamatskolas 6. klasei . Diplomdarba tēma – „Mājturības mācību programma 6. klasei, tās piemērošana skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem”.en_US
dc.description.abstractThe theme about pupils with special needs, their teaching and education has always been topical. In all civilized countries a system of special education has been established according to the politics of the government in the sphere of education, as wellas from historically built traditions regarding persons with mental retardation. Teaching pupils with special needs raises a demand for specificē knowledge, which implies skills of using appropriate teaching methods, correction work, forms of organization of teaching and appropriate educational programmes. Each child differs from others with her/his individual peculiarities – level of intelect, temperament, character features, peculiarities of perception and skills. The teacher must discover individuality and skills of each age group of pupils and adjust such an educational programme, so that each pupil with special needs could acquire it. The resarch was carried out in housekeeping lessons in Form 6 in Riga 3rd Special School. The topicality of the theme developed while teaching housekeeping lessons for several years in the special school. A necessity occured to develop a model of teaching programme, which implies curriculum that children would find interesting, understand – able and that would be appropriate for peculiarities of pupil perception. After having analysed educational programmes and possibilities of adaptation of the programmes to children needs, as the result of the research a model of housekeeping teaching programme for Form 6 has been made. The theme of the research – „Housekeeping teaching programme for Form 6, its adaption for pupils with special needs”.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleMājturības mācību programma 6.klasei, tās piemērošana skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiemen_US
dc.title.alternativeHandicrafts syllabus for Grade 6, its adjustment for pupils with mental developmental disturbancesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record