Show simple item record

dc.contributor.advisorVulāne, Annaen_US
dc.contributor.authorAdijāne, Veltaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:44Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:44Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other3673en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10545
dc.description.abstractDiplomdarba temata „Iekškultūras dialoga prasmju veidošana latviešu valodas stundās 8. klasē ” aktualitāti nosaka tas, ka nav izstrādāti didaktiskie materiāli, lai, īstenojot latviešu valodas standartu pamatskolā, varētu pilnvērtīgi attīstīt skolēnu sociokultūras prasmes. Tāpēc tika izvirzīts mērķis izveidot un aprobēt mācību materiālu iekškultūras dialoga prasmju pilnveidei latviešu valodas stundās 8. klasē. Pētījumā ir 5 nodaļas, kurās, saskaņā ar izvirzītajiem uzdevumiem, apkopota zinātniski didaktiskā pieredze, kas saistīta ar sociokultūras kompetences un iekškultūras dialoga prasmju attīstīšanu pamatskolā, raksturoti izmēģinājumdarbībā iesaistītie skolēni pētījuma problēmas kontekstā, kā arī atklāta autores praktiskā darba pieredze, izstrādājot iekškultūras dialoga prasmju attīstīšanai paredzēto didaktisko materiālu un aprobējot to. Pēdējā nodaļā apkopoti pētījuma gaitā gūtie rezultāti un analizēta didaktiskā materiāla aprobācijas norise, skolēnu zināšanu un prasmju dinamika iekškultūras dialoga veidošanas jomā. Darbā izvirzītā hipotēze: ja latviešu valodas stundās mācību procesā tiek izmantots lingvokulturoloģiski marķēts materiāls, tad tiek paplašināts skolēnu kulturoloģiskais redzesloks, kas ir pamats iekškultūras dialoga prasmju pilnveidei, ir apstiprinājusies. Izvērtējot iegūtos rezultātus, secināts, ka izstrādātais didaktiskais materiāls ir sekmīgi izmantojams 8. klases skolēnu sociokultūras prasmju attīstīšanai. Diplomdarbā ir secinājumi, 3 pielikumi, izmantotās literatūras saraksts (66 vienības). Diplomdarba apjoms 115 lappuses.en_US
dc.description.abstractThe topicality of the theme of the graduation work „Formation of skills for inner- cultural dialogue at Latvian language lessons in form 8” was determined by the lack of didactic materiāls for fulldevelopment of pupils’sociocultural skills while acguiring the Standard of Latvian language at basic school. Therefore the objective was to create and approbate the material for improvement of skills for inner- cultural dialogue at Latvian language lessons in form 8. The research consists of 5 chapters in which, according to the tasks, the scientifically didactic experience, connected with the development of sociocultural competences and skills of inner- cultural dialogue at basic school, was compiled, the enrolled children were characterized in the context of the problem, as well as the author’s practical work experience was revealed working out and approbating the didactic materiāls for development of skills for inner- cultural dialogue. In the last chapter the results of the rescarrh are summrized and the process ofapprobation of the didactic materiāls, pupils’knowledge and skills of inner- cultural dialogue were analused. In the work the following hypothesis was suggested: if at Latvian language lessons lingoculturallu marked materil is used, pupils’ cultural horizonts are expanded, thus being the basis for the development of their skills for inner- cultural dialogue. After evalution of the obtained results, it was concluded, that the suggested hupothesis is true. In the graduation work are conclusion, 3 appendices, bibliography ( 66 units). The amount of the graduation work is 115 pages.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleIekškultūras dialoga prasmju veidošana latviešu valodas stundās 8.klasēen_US
dc.title.alternativeDevelopment of inner cultural dialogue at the Latvian language lessons in Grade 8en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record