Show simple item record

dc.contributor.advisorStikāne, Ilzeen_US
dc.contributor.authorZarovska, Dzintraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:45Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:45Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other3678en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10552
dc.description.abstractTā mērķis ir izpētīt mācību integrācijas iespējas latviešu valodas un literatūras mācībās, izveidot un pamatot integrēta mācību satura variantu un tā metodikas modeli latviešu valodā un literatūrā pedagoģiskās korekcijas 8.klasē. Lai pilnīgāk atraisītu skolēnu garīgo un emocionālo pasauli, veicinātu pārdzīvojuma efektu, bagātinātu viņu valodu, nepietiek tikai ar literāro darbu iekļaušanu mācību programmā. Tā kā pārmaiņām mācību saturā ir vērtīborientējošs raksturs, tad liela nozīme ir skolēnu radošās darbības rosināšanai. Pamatizglītība dod iespēju sagatavoties dzīvei mainīgajā sabiedrībā, kā arī stimulē mācīties visa mūža garumā. Tā ir mācīšanās zināt, mācīšanās darīt, mācīšanās sadarboties, mācīšanās būt (personībai). Bērni mācās labāk, ja viņi aktīvi tiek iesaistīti mācību procesā, ja viņu paveikto ievēro un godīgi novērtē gan pedagogs, gan vienaudži. Secinām, ka klausīšanās, runāšanas, lasīšanas un rakstīšanas kā valodas pamatprasmju apguvei jānorit vienlaicīgi. Aktīvā latviešu valodas un literatūras mācību priekšmetu apguves gaitā iespējams daudzpusīgāk parādīt arī latviešu valodas un literatūras nozīmi un lomu pašapziņas veidošanā, kultūras izpratnē un nacionālās piederības veidošanā, attīstīt lingvistisko domāšanu, valodas izjūtu, apzināties valodas līdzekļu nozīmi saziņas procesā, teikumu saturu, teksta kopsakaru, sekmēt latviešu valodas likumību izpratni un praktisko lietojumu, attīstīt noturīgākas pareizrunas un pareizrakstības prasmes, sekmēt apzinātu, izteiksmīgu un raitu lasīt prasmi, kritiski vērtējošu attieksmi. Kā līdzekli iepriekš minēto nosacījumu realizēšanā mērķtiecīgi izmantot tematiski vienotu, noteiktā sistēmā sakārtotu mācību vielu. Pedagoģiskā pieredze, pārrunas ar skolēniem, bet pats galvenais, lietišķo rakstu apguve (scenārijs, ielūgums, apsveikums, recenzija) saistībā ar literatūras tematu par latviešu vieniem no visnozīmīgākajiem godiem – vedībām, bija pamudinājums izveidot integrētu mācību materiālu kopu par tematu „Latviešu tautas godi – vedības” literatūras mācību priekšmeta apguvē un „ Lietišķie raksti” – latviešu valodas priekšmeta apguvē. Cilvēks un apkārtējā pasaule iekļaujas vienotā pasaules modelēšanas sistēmā; katrā no tiem pastāv saikne starp literatūru, latviešu valodu, mūziku, vēsturi, vizuālo mākslu, kas veido integrētos mācību elementus. Veicot pētījumu, konstatēju, ka saistot latviešu valodas un literatūras mācību saturu, netiek sadalīta bērna uzmanība, nenotiek atkārtošanās, tiek nodrošināta vienota apmācībaen_US
dc.description.abstractThe goal of it was to find out the scholastic integration possibilties in latvian language and literature, to develop and fortify integrated scholastic content version and its methods model in pedagogical correction Grade 8. To unleash pupils mental and emotional world completely, to stimulate the emotional experience, to enrich the language it isn`t enough with writings that are included in scholastic syllabus. The elementary education gives the opportunity to make oneself ready for the life in variable society, gives the stimulus to learn during the lifetime. These are the studies of knowing, doing, cooperation, of being personality. Children are able to study better if they are taking part in scholastic process, if the teacher and equals in age evaluate the accomplished work. I came to a conclusion that listening, talking, reading and writing must go together. In active studying process of latvian language and literature there is possibility to show also the role of latvian language and literature in self-confidence development, the development of linguistic thinking, the selfe evaluating process. The pedogocial experience, the debates with pupils, but the main thing - applied linguistics aquisition(screen adaption, invitation, greetings, review) connection with the theme of one of the most significant traditions – weddings. This was the motive to create integrated scholastic material group „ Latvian traditions – weddings ” in literature and „ Applied linguistics ” in latvian language. Research revealed that with the connection of latvian language and literature scholastic content, the childrens attention isn`t divided, doesn`t happen recurrence, and united teaching is secured.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleLatviešu valodas un literatūras integrētas mācību iespējas pedagoģiskās korekcijas 8.klasēen_US
dc.title.alternativePossibilities of integrated Latvian language and literature studies in the pedagogical correction Grade 8en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record