Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīteen_US
dc.contributor.authorTreigūte, Gunitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:45Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:45Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other3682en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10554
dc.description.abstractDarbs veltīts jaunākā skolas vecuma bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību leksiski gramatisko traucējumu korekcijai un tālākai iespējamai novēršanai. Autore iepazinusi daudzu pedagogu, psihologu un logopēdu teorētiskās atziņas literatūrā par pētāmo problēmu. Pētot literatūru konstatēts, ka korekcijas darbā valodas sistēmas nepietiekamas attīstības līmeņiem ir norādīti paņēmieni, kā diagnosticēt bērna runas un valodas attīstības līmeni un īpatnības, ir norādīti korekcijas darba galvenie virzieni, uzdevumi un iespējamā secība, taču katra logopēda kompetencē paliek jautājums par piemērotu logopēdisku vingrinājumu piemeklēšanu katram korekcijas darba virzienam. Logopēdam savā darbā jābūt ļoti radošam, jo pagaidām nav vienota mācību līdzekļa latviešu valodā, kuru logopēds varētu izmantot savā darbā no pirmās nodarbības līdz pēdējai. Latviešu valodā ir izdoti dažādi labi mācību līdzekļi, kuri aptver tikai nelielu jomu no visa darba. (vingrinājumi konkrētām skaņu grupām, logopēdiskās spēles, pirkstu vingrinājumi, didaktiskās spēles u.c.) Vismazāk literatūrā var atrast uzdevumus leksiski gramatisko traucējumu korekcijai. Tādēļ tika izstrādāts un praksē parbaudīts jaunākā skolas vecuma bērnu, kuriem ir valodas sistēmas traucējumi, logopēdiskās korekcijas praktiski pētnieciskais darbs. Atkārtotā valodas pārbaude parādīja, ka bērniem ir paplašinājies un aktivizējies vārdu krājums, pilnveidojusies gramatisko kategoriju apguve, kas pamato autores izstrādātā praktiski pētnieciskā darba efektivitāti. Darbā apkopotie vingrinājumi leksiski gramatisko traucējumu novēršanai var noderēt logopēdu praktiskajā darbā un palīdzēt sasniegt labākus rezultātus. Atslēgas vārdi: leksiski gramatiskie traucējumi, valodas sistēmas nepietiekama attīstība, jaunākā skolas vecuma bērni, korekcijas darbs.en_US
dc.description.abstractThis Work is devoted to elimination of lexical and grammatical disturbances with children of their lingual system. The author has studied and got familiarized with theoretical opinions of many speech therapists, pedagogues and psychologists, published in literature on the problem in question. In studying the literature, it was ascertained, that corrective work for the said levels of lingual system underdevelopment is, for the most part, described generally, as a whole. It was found out, that speech – therapeutically corrective work for the whole school year, taking into due consideration the themes and their sequence, is not at all described in the Latvian language. Therefore, a practical research work aimed at pedagogical and speech – therapeutical correction of speech with children of theri lingual system was elaborated and practically proven. A repeated test of speech demonstrated, that children`s vocabulary has extended and became more active, and also assimilation of grammatical categories has improved, which proves efficeiency of the author`s elaborated practical research work. The ideas explored in the Work may be useful for speech therapists in their practical work, and for improvement of their professional standard as well.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleLeksiski gramatisko traucējumu korekcija skolēniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību jaunākajā skolas vecumāen_US
dc.title.alternativeCorrection of lexical-grammatical disturbances of children with insufficient language system development at younger school ageen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record