Didaktiskās rotaļas aritmētisko priekšstatu veidošanā skolēniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem
Author
Jurisone, Inta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Žīmante, Kaiva
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Darba apjoms: 51 lpp., 31 bibliogrāfiskie nosaukumi, 18 pielikumi
Atslēgas vārdi: didaktiskās spēles un rotaļas, bērni ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem
Pētījuma mērķis: Aktualizēt didaktisko spēļu un rotaļu lomu skolēnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem aritmētisko priekšstatu veidošanās sekmēšanā.
Darba saturs: apkopotas pedagoģiskās atziņas par didaktiskajām spēlēm un rotaļām, par didaktisko spēļu un rotaļu izmantošanas iespējām, izvēli un organizācijas īpatnībām skolēniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem aritmētisko priekšstatu veidošanā. Novērota pedagoģiskajā praksē un aprakstīta skolēnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem aritmētisko priekšstatu veidošanās dinamika izmantojot didaktiskās spēles un rotaļas.
Darbam ir 4 daļas:
1.Didaktisko spēļu un rotaļu raksturojums un izmantošanas iespējas skolēniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem.
2.Izziņas darbības īpatnības skolēniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem.
3.Aritmētisko priekšstatu saturs skolēniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem.
4.Praktiskais pētījums
Pētījuma metodes: Teorētiskās - darbs ar literatūru, dokumentu izpēte un praktiskās- novērošana, skolēnu darbības izpēte.
Darba rezultāti: Apkopoti secinājumi par didaktisko spēļu un rotaļu izmantošanas nepieciešamību skolēnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem aritmētisko priekšstatu veidošanai. Volume: 51 pages, 31 bibliographic sources, 18 appendices
Keywords:didactic games, children with moderate and severe intellectual disability
Research Purpose:To emphasize the role of didactic games in forming arithmetic concept for schoolchildren with moderate and severe intellectual disability.
Content:The theses contains summary of pedagogical conclusions on didactic games, their ways of employment, choice and organisational specifics in forming arithmetic concept for schoolchildren with moderate and severe intellectual disability. During teaching practice, dynamics of the development of arithmetic concept with a help of didactic games for schoolchildren with moderate and severe intellectual disability has been observed and described here.
Four parts of theses:
1.Description and ways of employment of didactic games for schoolchildren with moderate and severe intellectual disability.
2.Specifics of cognitive perception of schoolchildren with moderate and severe intellectual disability.
3.Content of arithmetic concepts for schoolchildren with moderate and severe intellectual disability.
4.Case study
Research Methods:Theoretical – analysis of literature, document research; Practical (case study) – observation, study of schoolchildren behaviour.
Results:The summary of conclusions proves the necessity of didactic games in forming arithmetic concept for schoolchildren with moderate and severe intellectual disability.