• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Spēles kā motivācijas veidošanas līdzeklis latviešu valodas kā otrās valodas apguvē 6.klasē

Thumbnail
View/Open
299-3693-Stepanova_Rasma_Skol040039.pdf (328.9Kb)
Author
Stepanova, Rasma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Papule, Evija
Date
2007
Metadata
Show full item record
Abstract
Rasma Stepanova. Spēles kā motivācijas veidošanas līdzeklis latviešu valodas kā otrās valodas apguvē 6. klasē. Autore norāda, ka izvēlētā diplomdarba tēma ir aktuāla mūsdienu skolā. Spēle padara valodas mācīšanos aizraujošāku, interesantāku nomāc skolēnos baiļu sajūtu, bailes kļūdīties, lietojot valodu, un būtiski atvieglina mācību darbu. Spēles iesaista skolēnus darbībā, kas ir pamatnosacījums sekmīgai valodas apguvei. Strādājot pie izvēlētās tēmas, autore balstījās uz šādu teorētiķu atzinumiem, kā I. Kāposta, A. Markova, M. Skatkins, pedagoģiskās aprobācijas rezultātā, pierādot savas tēmas aktualitāti.
 
The theme of this diploma paper is games as a way of forming motivation teaching Latvian as the second language in 6th form. The author indicates that the chosen theme of the diploma paper is essential in nowadays school. Language games help to make the process of teaching the second language more interesting and exciting, lessness the fear of pupils and the fear of making a mistake when using the language and, in fact, making it easier to learn. Games involve students into the working process that is necessary to successfully acquire the language. Writing this paper the author researched the works of different theoretics, such as I. Kaposta, A. Markova, M. Skatkins, at the same time putting the theories into practice, proving the importance of the chosen theme.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10559
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV