dc.contributor.advisor | Tūbele, Sarmīte | en_US |
dc.contributor.author | Neimane, Vija | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T13:02:46Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T13:02:46Z | |
dc.date.issued | 2007 | en_US |
dc.identifier.other | 3695 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10561 | |
dc.description.abstract | Darbs veltīts sākumskolas vecuma bērnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību logopēdiskā korekcijas darba saistītās runas attīstīšanas programmas izveidei, tās lietojumam un analīzei.
Autore pētījusi un iepazinusi daudzu logopēdu, pedagogu un psihologu teorētiskās atziņas literatūrā par pētījamo problēmu.
Pētot literatūru konstatēts, ka ir maz metodiskās literatūras latviešu valodā. Bijusi pieejama literatūra ( arī jaunākā Latvijā pieejamā) par runas attīstīšanu bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību krievu valodā.
Tika izstrādāta un praksē lietota logopēdiskās korekcijas darba programma saistītās runas attīstīšanā sākumskolas skolēniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību. Darbs tika izstrādāts, izpētot skolēnu veselumā un ievērojot individuālo pieeju.
Praksē pierādījies, ka sākumskolā skolēnu ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, ievērojot individuālo pieeju, runa attīstās logopēdiskās korekcijas darba procesā:
ja tiek ievērots katra skolēna runas attīstības līmenis, valodas un personības attīstības īpatnības, ja tiek pārdomāti un pareizi izvēlēts korekcijas darba saturs, principi, metodes un paņēmieni.
Atslēgas vārdi:
BĒRNS AR RUNAS TRAUCĒJUMU
INDIVIDUĀLĀ PIEEJA
KOREKCIJA
VSNA | en_US |
dc.description.abstract | This work is devoted to the formation of a development program of the linked speech of speech therapy correction work for primary school aged children having the language system not sufficiently developed, the analysis and use of the program.
The author has investigated and got acquainted with numerous speech therapists’, pedagogues’ and psychologists’ conclusions about the investigated problem.
The investigation of the literature revealed that there is little methodological literature in Latvian. There was literature in Russian available (including the latest literature available in Latvia) about the development of speech of the children having the language system not sufficiently developed.
There has been developed and used in praxes a development program of the linked speech of speech therapy correction work for primary school aged children having the language system not sufficiently developed. The work was developed by investigating a pupil in community and considering an individual approach.
Praxes proved that by considering an individual approach at primary school the speech of students having the language system not sufficiently developed develops in the process of the correction work of speech therapy if the level of the speech development, the specifics of the language and personality of each student are considered and if the content, principles and methods of the correction work are well-considered and correctly chosen. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagoģija | en_US |
dc.title | Saistītās runas attīstīšana sākumskolas vecuma skolēniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību, realizējot individuālo pieeju | en_US |
dc.title.alternative | Development of related speech of elementary school pupils with insufficient language system development through individualized approach | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |