Lasītprasmes attīstīšana un korekcija logopēdijas nodarbībās jaunāko klašu skolēniem
Author
Šprenka, Pārsla
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis: Izpētīt teorētiski un praktiski izmantot jaunākā skolas vecuma bērnu lasītprasmes pilnveidošanas un fonemātiskās uztveres attīstīšanas iespējas.
Darba saturs: Diplomdarbā tiek piedāvātas darba metodes un vingrinājumi lasītprasmes pilnveidošanai un fonemātiskās uztveres attīstīšanai. Pētnieciskajā daļā pētīti un analizēti jaunākā skolas vecuma bērni, kuriem novēroti fonemātiskās uztveres un lasītprasmes traucējumi. Pētījuma rezultāti apkopoti pirms un pēc korekcijas darba.
Secinājumi: Darba autore izdarījusi secinājumus par fonemātiskās uztveres attīstīšanas nozīmi lasītprasmes pilnveidošanā, ar spēlēm un vingrinājumiem vieglāk attīstīt fonemātisko uztveri un lasītprasmi.
Pētījuma metodes:
1.Teorētiskā metode – literatūras izpēte.
2.Empīriskās metodes – novērošana, pārrunas, logopēdiskā izmēģinājuma metode.
Atslēgvārdi: Fonemātiskā uztvere, lasītprasmes traucējumi, jaunāko klašu skolēni, korekcija. Purpose of the research: To research literary sources and use practically the possibilities to develop pupils’ phonematical perception and speech, language and reading skills.
Content of the work: The research contains the data on primary school pupils’ language abilities with speech, language and reading disorders. The situation is observed before and compared with the results after speech and language theraphy work done by the teacher.
The methods and activities for drilling, practice, improving children’s phonematical perception and skills of reading are described.
Conclusion of the work:
1. The child’s low or undeveloped phonematical perception causes difficulties to acquire good reading skills;
2. The activities based on games and plays support to develop child’s phonematical perception and good reading skills.
Methods of the research:
1.Theoretical research method - literary sources
2. Empirical research methods – observation, discussion, trial speech/language theraphy.
Key words: phonematical perception, primary school pupils, disorder of reading, speech/language theraphy