Vizuālo tēlu atspoguļojums kustībā vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sižetiskajā zīmējumā
Author
Zvirbule, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vītola, Ilze
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Šī diplomdarba temats ir tēlu atspoguļojums kustībā vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sižetiskajos zīmējumos.
Diplomdarba mērķis ir izzināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu tēlu kustību atspoguļošanas īpatnības sižetiskajos zīmējumos. Mērķis tika sasniegts analizējot teorētisko literatūru, veicot vērojumus un praksē strādājot ar bērniem, lai labāk izprastu bērnu zīmējumu būtību.
Bērnus pašus raksturo kustīgums, aktivitāte. Savus iespaidus par pasauli viņi izspēlē sižetiskajās lomu rotaļās un zīmējumos. Šī vecumposma bērniem ir raksturīgs zīmētos tēlus iesaistīt sižetā. Tēlu izvietojums lapā, to savstarpējās attiecības, notikumus, virzību, tēlu attieksme un noskaņojums, tiek panākts ar dažādiem paņēmieniem, kas rada iespaidu par tēlu atrašanos noteiktā kustībā. Tas tiek panākts gan ar līniju veidiem, krāsām, tēlu pozu, interesantām detaļām.
Diplomdarba beigās ir izstrādāti ieteikumi, kā veicināt bērnu sižetiskā zīmējuma, tēlu kustīgumu tajā, attīstību. Tas var būt labs palīgs bērnu skolotājiem, vecākiem. The theme of this diploma work is the display of image in motion in subjected drawings of children from the older pre-school age group.
Aim of the diploma work is to find out the motion display peculiarity of the image in drawings of children from the older pre-school age group. The aim will be realized by analysing the theoretical literature and in practice by observations during the work with children, for better understanding the nature of the children drawings.
The characterization of children is mobility and activity. The impressions of the world around them are performed in game lines and drawings. For this age group is typical to involve the drawn images in a subject. The display the personages on a sheet, their mutual relations, events, motion, attitude and mood, are achieved with different methods, that makes an impression of the image being in certain motion. It is achieved with different lines, colours, pose of the image, and interesting details.
In conclusion of the diploma are worked out recommendations how to stimulate the mobility and development of the image in a subjected drawing. It can be a useful help for teachers and parents.