Show simple item record

dc.contributor.advisorŠūmane, Ilzeen_US
dc.contributor.authorPuplaka, Kristīnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:49Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:49Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other3720en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10584
dc.description.abstractDiplomdarbs par tēmu “Mācību individualizācijas iespēja skolēnu vārdu krājuma bagātināšanai latviešu valodas stundās” izstrādāts, pamatojoties uz problēmu- skolēnu vārdu krājuma paplašināšana ar individuālās pieejas palīdzību, kura reāli eksistē sākumskolas klasēs. Tā nopietni nodarbina skolēnus, liedz skolēniem pilnvērtīgi apgūt latviešu valodu, izprast valodas skaistumu un bagātību. Teorētiskajā daļā tiek apskatīti jautājumi par skolēnu vārdu krājuma pilnveides problēmām Latvijas skolās vēsturiskajā skatījumā un mūsdienu skolā; par mācību procesa individualizāciju vēsturiskā skatījumā; par mācību individualizācijas īstenošanu mācību procesā sākumskolā. Praktiskajā daļā veikta skolēnu izpēte un iepazīšana; izstrādāta pedagoģiskā izmēģinājuma darbības programma; izstradāti 15 vingrinājumi ipašības vārdu apguvei; analizēta darba norise un rezultāti. Pētījumi veikti Rīgas N. vidusskolas 3.klasē. Izstrādāti diagnosticējošie darbi, skolēnu un skolotāju anketēšana, analizēti uzdevumi. Pētījuma rezultāti liecina, ka pētamajā 3.klasē pamatā dominē frontāls darbs ar visu klasi, par maz tiek pētītas skolēnu spējas un netiek akcentētas šīm spējām atbilstošas mācības. Līdz ar to radot skolēna nabadzīgā vārdu krājuma problēmu. Atslēgvārdi: mācību individualizācija, vārdu krājums, latviešu valodas stundas sākumskolā.en_US
dc.description.abstractThe diploma paper “Opportunity of teaching individualization for vocabulary enrichment in Latvian language lessons” is worked out according to the problem which really exists in Primary School. This problem is very serious for pupils. It doesn’t give a chance to master the Latvian language fully and realize the beauty and variety of the language. The theoretical part is dedicated to the problem of vocabulary in Latvian schools from a historical view and modern one, to educational individualization in historical opinion, to realization of teaching individualization during learning process in Primary school. The practical part is dedicated to research of students and acquaintance with them, a test- programme of pedagogical activity is worked out, 15 activities how to learn adjectives are worked out, the process and results of this diploma paper are analyzed. Research is taken place in Riga Secondary School No. 3rd Form. Diagnostic Tests, questionnaires for pupils and teachers are worked out, exercises are analyzed. Results of research give proof that frontal work with the whole class is basically dominated in 3rd form which has been studied, abilities of pupils are considering too little and teaching according to these abilities is not accented. Therefore we can observe a problem of pupils’ poor knowledge of vocabulary. Keywords: teaching individualization, vocabulary, Latvian language lessons in Primary school.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleMācību individualizācijas iespējas skolēnu vārda krājuma bagātināšanai latviešu valodas stundāsen_US
dc.title.alternativePossibilities of study individualization for enriching pupils’ vocabulary at Latvian language lessonsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record