Show simple item record

dc.contributor.advisorVīgante, Rasmaen_US
dc.contributor.authorSilinēviča, Tatjanaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:50Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:50Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other3727en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10591
dc.description.abstractDarba struktūra: ievads, 4 nodaļas ar apakšnodaļām, secinājumi, 18 attēli, 9 pielikumi. Diplomdarba apjoms ir 61 lpp. Izmantoti 31 literatūras avots. Faktoloģiskā materiāla avoti ir ievērojamu pedagogu un psihologu A.Maslova, A. Omarovas, D.Kārnegī, V.Volkova, L.Fridmana, M. Balsona, S. Liepiņas teorētiskās atziņas par saskarsmi un tās veidošanu pedagoģiskajā darbībā. Pētījumā mērķis: izpētīt likumsakarības un faktus, kuri palīdz vai traucē veidot saskarsmi pedagoģiskajā darbībā. Pētījuma objekts: saskarsme pedagoģiskajā procesā. Pētījuma priekšmets: internātskolotāja un skolēnu saskarsme. Darba hipotēze: saskarsme starp skolotāju un skolēnu ir pozitīva, ja: •skolotājs būs attīstījis komunikatīvās prasmes pedagoģiskajā darbībā, •skolotājs atzīst bērnu par personību, •skolotājs ievēro skolēna psihiskās īpatnības. Pētījuma uzdevumi: •izzināt psiholoģisko un pedagoģisko literatūru par saskarsmi, •dod teorētisku raksturojumu skolotāja un skolēnu saskarsmei pedagoģiskajā procesā, •praktiski izpētīt skolotāja un skolēnu viedokli par saskarsmes lomu pedagoģiskajā procesā. Praktiskajā darba daļā tika pētīts skolotāja un skolēnu viedokļi par saskarsmes lomu pedagoģiskajā procesā. Pētījuma rezultātā tika noskaidrots: pedagoģiskā saskarsme ir skolotāja un skolēnu mijattieksme, kas rada nosacījumus mācīšanās motivācijas un mācību darbības radoša rakstura attiecībai, audzēkņu personības veidošanai, nodrošina mācībām labvēlīgu klimatu, nodrošina bērnu kolektīvā sociālpsiholoģisko vadību un ļauj maksimāli izmantot mācību procesā skolotāja personības īpatnības. Praktiskajā darba daļā tika noskaidroti pedagoģiskās saskarsmes specifiskie apstākļi internātskolā. Atslēgvārdi: saskarsme, mācīšanās motivācija, komunikatīvās prasmes.en_US
dc.description.abstractStructure of the work: introduction, 4 chapters with subchapters, conclusions, 18 images, 9 appendices. Volume of the paper: 61 pages. 31 literature sources have been used. Facts of the material are taken from the theories of such famous pedagogists and psychologists as A. Maslow, A. Omarova, D. Karnegi, V. Volkov, L. Freedmann, M. Balson, S. Liepina about communication and its development in the pedagogical activities. Aim of the research: to research upon coherences and facts that help or disturb to develop communication in the pedagogical activities. Research object: communication in the pedagogical process. Research subject: communication of boarding school teachers and schoolchildren. Work hypothesis: the communication between the teacher and schoolchildren is positive, if: •The teacher will have been developed the communicative skills in the pedagogical activities, •The teacher recognises children personalities •The teacher considers schoolchildren psychical peculiarities. Research tasks: •To research upon the psychological and pedagogical literature regarding communication, •To provide a theoretical explanation for the teachers and schoolchildren communication in the pedagogical activities, •To practically research upon the teachers and schoolchildren opinions regarding the role of communication in the pedagogical process. The research upon the teachers and schoolchildren opinions regarding the role of communication in the pedagogical process is carried out in the practical part of the work. As the result of the research it was found out that: the pedagogical communication is the interattitude of teachers and schoolchildren, that presents the preconditions for the learning motivation and creative learning activities, creation of schoolchildren personalities, as well as provides for a positive environment for the learning process and sociopsychological control of the children collective, and allows to maximally use the teacher personality peculiarities in the learning process. In the practical part of the work specific conditions of pedagogical communication in the boarding school were found out. Key words: communication, learning motivation, communicative skills.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSkolotāju un skolēnu saskarsmes īpatnības pedagoģiskajā procesā sanatorijas internātskolāen_US
dc.title.alternativePeculiarities of teachers and pupils’ interaction in the pedagogical process in the convalescent home type boarding schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record