Sociālpedagoģiskā darbība ar bērniem no sociālā riska ģimenēm interešu izglītības centrā „IK Auseklis”
Author
Šmaukstele, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Folkmanis, Valdis
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā izpētītas riska ģimenes klasifikācija un riska ģimenes audzināšanas sekas. Tiek izstrādāts sociālpedagoģiskais plāns, kā darboties un kā palīdzēt bērniem no riska ģimenēm, kā arī iespējamā palīdzība vecākiem. Apkopoti materiāli no vairākiem avotiem vienkopus.
Pētījumā secināts, ka riska ģimene ir ļoti aktuāla problēma mūsdienu sabiedrībā. Pēdējā laikā pastiprināta uzmanība tik pievērsta jautājumam par bērniem no nelabvēlīgām ģimenēm, jo arvien vairāk rodas nelabvēlīgu ģimeņu un secīgi arī tajās augošo bērnu nekļūst mazāk. “Bērni - mūsu nākotne”, bet par nākotni jārūpējas jau šodien, jo bērni, kas nāk no nelabvēlīgām ģimenēm, bieži ir ar izkropļotu vērtību sistēmu un dzīves uztveri. Tomēr vēl joprojām sabiedrība pilnībā nav apzinājusies, kādas postošas sekas var rasties, ja savlaicīgi netiek risināta bērnu no nelabvēlīgām ģimenēm problēma. Tāpēc autore uzskata, ka ir jāpievērš uzmanību, un par šo problēmu ir jārunā, tā ir jāizskata un pret to ir jācīnās.
Atslēgvārdi ir:
Audzināšana - mērķtiecīga personības veidošana, jaunās paaudzes sagatavošana pilnvērtīgai dzīvei sabiedrībā.
Audzināšanas mērķis - daudzpusīga un harmoniski attīstīta personība.
Ģimene - laulāto apvienība ar vai bez bērniem.
Riska ģimene - ģimene, kurā negatīvi tiek ietekmēta bērna psihe, vērtību sistēma un dzīves uztvere.
Sociālā pedagoga darbība - process, kurā, izmantojot šai specialitātei atbilstošas funkcijas, metodes un paņēmienus, tiek veikts sociāli pedagoģiskais darbs bērnu, jauniešu un ģimeņu negatīvas socializācijas cēloņu un seku novērtēšanā, ierobežošanā un mazināšanā minēto grupu reintegrācijas mērķu sasniegšanai. In the Diploma Paper author researched risk family classification and the aftereffect of being upbrought in the risk families. Author developed social teacher plan how to work and help children from risk families and what kind of help is avaliable for their parents. Many current problem materials were collected in the present Diploma Paper.
In this research paper the author concluded, that risk family is very important problem in today’s society. At the latest time attention is paid to the children from disadvantageous families, because their number increases and, in the same time, the number of children in such families also increases. „Children is our future”, but we should take care of future today, because children, which come from disadvantageous families often have deformated values system and life perception. Though society still does not relize what kind of aftereffects could follow if the problem of children from disadvantageous families will not be solved. That is why the author of Diploma Paper considers, that it is necessary to pay attention to the current problem, it should be discussed, researched and tried to be solved.
Key words are:
Education – aimed creation of the personality, new children generation preparation for valuable file in the society.
Education target – varieted and harmonically developed personality.
Family – married couple with or without children.
Risk family – family, which affects child values system and life perception in negative way.
Social teacher work – process, when he or she uses special functions, methods and techniques to perform social works with child, teenager or family to neglect negative socialization reasons and aftereffects. As well as to restrict and decrease mentioned group reintegration target’s achievement.