Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīteen_US
dc.contributor.authorBagātā, Agneseen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:53Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:53Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other39890en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10618
dc.description.abstractDiplomdarbā tiek apskatītas lasītprasmes pilnveidošanas iespējas un fonemātiskās uztveres attīstīšana bērniem jaunākajā skolas vecumā. Teorētisko pamatu veido literatūras analīze par jaunākā skolas vecuma bērnu attīstību, lasīšanas mācības raksturojums, mērķi, uzdevumiem un apguves posmiem. Diplomdarbā izmantoti S.Tūbeles, Z.Anspokas, A.Ļubļinskas, Ā.Ptičkinas, I.Puškareva, G.Svences, J.Lūses un citu autoru darbi, kuri apkopojuši pētījumus par lasītprasmes un fonemātiskās uztveres attīstīšanu skolēniem. Diplomdarbā tiek piedāvātas darba metodes un vingrinājumi lasītprasmes pilnveidošanai un fonemātiskās uztveres attīstīšanai. Pētnieciskajā daļā pētīti un analizēti 1. klases skolēni, kuriem novēroti fonemātiskās uztveres un lasīšanas traucējumi. Pētījuma rezultāti apkopoti un analizēti pirms un pēc korekcijas darba. Autore izdarījusi secinājumus par fonemātiskās uztveres attīstīšanas nozīmi lasītprasmes pilnveidošanā. Veicot pētniecisko darbu autore nonāca pie atziņām, ka: 1.ja netiek attīstīta fonemātiskā uztvere, rodas grūtības lasītprasmes apgūšanā; 2.logopēdiskās spēles un vingrinājumi palīdz bērnam attīstīt fonemātisko uztveri un lasītprasmi. Atslēgvārdi – lasīšanas traucējumi, fonemātiskā uztvere, jaunākais skolas vecums, korekcijas darbs.en_US
dc.description.abstractThis Diploma work summarizes the improvement possibilities of reading skills and development of phonematic perception in early school age children. Theoretical basis is comprised of literature analysis about development in early school age children, reading lesson characterization, aims, exercises and acquiring periods. In diploma work are reclaimed works of S.Tubele, Z.Anspoka, A.Lublinska, A.Ptichkina, I.Pushkareva, G.Svence, J.Luse and other authors who codified investigations about developing of reading skills and phonematic perception in school age children. This work offers the methods and exercises for improvement of reading skills and development of phonematic perception. Explorative part investigates and analyses 1st class children with observed disturbances of phonematic perception and reading. Results of investigation are summarized and analysed before and after the correction work. Conclusions are made about the significance of phonematic perception development in reading skills improvement. During this performance following conclusions are made: 1.Without development of phonematic perception the difficulties of reading skills proceed; 2.Logophedic games and exercises help to develop child’s phonematic perception and reading skill. Key words – reading disturbances, phonematic perception, early school age, correction work.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleLasītprasmes pilnveidošana bērniem ar nepietiekamu fonemātisko uztveri jaunākajā skolas vecumāen_US
dc.title.alternativeImprovement of the reading skill of children with insufficient phonematic perception at junior school ageen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record