Skaņu izrunas traucējumu profilakse vidējā pirmsskolas vecuma bērniem
Автор
Bakanova, Oļesja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Дата
2011Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbs ir izstrādāts profesionālās izglītības programmas „Speciālās izglītības skolotājs” ietvaros. Diplomdarba pētījuma mērķis ir konstatēt skaņu izrunas profilaktiskās programmas ietekmi uz skaņu izrunas traucējumu līmeni. Mūsdienās bērnu skaits ar runas un valodas traucējumiem strauji pieaug, par ko secina gan pētījumi, gan pedagogu un logopēdu ikdienas darbs izglītības iestādēs. Bērnu runas un valodas traucējumi noved pie mācīšanās grūtībām skolā, pie saskarsmes traucējumiem, izziņas procesu palēnināšanās un citiem sekundāriem traucējumiem un grūtībām. Tāpēc par bērna runu jārūpējas pēc iespējas agrāk. Centrālā problēma, kas apskatīta darbā – kā palīdzēt bērniem ar skaņu izrunas traucējumiem agrāk, nekā tas pieņemts izglītības iestādēs.
Izvēlētā pētījuma bāze ir vispārizglītojošās pirmsskolas izglītības iestādes vidējā vecuma grupas 18 bērni ar dzimto krievu valodu.
Darba novitāte atklājas nostājā, ka bērniem ar skaņu izrunas traucējumiem nepieciešama profilaktiskā programma vidējā vecuma grupā, tātad gadu ātrāk nekā noteikts vispārizglītojošās izglītības iestādēs.
Galvenie secinājumi: pētniecības darba rezultāti liecina, ka profilaktiskais darbs ir nepieciešams, tas palīdz samazināt bērnu esošos traucējumus un sagatavot viņus nepieciešamajam korekcijas darbam, skaņu izrunas traucējumu līmenis samazinās, atsevišķos vieglākos gadījumos traucējumi pāriet.
Darba apjoms ir 108 lpp, 6 tabulas, 5 attēli, 11 pielikumi.
Atslēgvārdi: skaņu izrunas traucējumi, vidējais pirmsskolas vecums, profilakse. This graduation work is developed in connection to the professional education program "Special education teacher”. Graduation’s work aim is to establish influence of the pronunciation of sounds in prophylactic program on a level of loud violations in pronunciation. In contemporaneity a child with speech difficulties and speech violations is growing up rapidly. In this issue researches, ordinary teachers and speech therapists draw conclusion in general educational establishments. Children’s language and speech violations are taken in this study to research difficulties arising in school, contiguity violations, slow of cognition processes and another secondary violations. Therefore care for children’s speech should be taken before these violations arise. The central problem examined in work is to help children with pronunciation of sounds violations more than it is accepted in educational establishments.
A base of a select research is a preschool group of a middle age children in the general educational establishment, 18 (eighteen) children with native Russian.
A work novelty states that prophylactic program of speech violation of sounds is needed for middle – age group of children with same difficulties, so one year earlier than it is accepted of general education.
The main conclusions: research work results testify that the prophylactic work is necessary. It helps to diminish speech violations and to prepare to a necessary correction work, during this work the level of loud pronunciation violations diminishes and in separate cases it is easier to pass violations.
A work volume is 108 pages, 6 tables, 5 images, 11 appendixes.
Keywords: pronunciation of sounds violations, middle preschool age, prophylaxis.