• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bērna attīstībai labvēlīgas vides veidošana ģimenē.

Thumbnail
View/Open
299-40369-Gudaneca_Inara_Peda010209.pdf (413.2Kb)
Author
Gudaņeca, Ināra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Date
2006
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbs satur 66 lappuses, 3 tabulas, 32 attēlus, 7 pielikumus. Bakalaura darba 1. nodaļā tika analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par vidi, tās veidiem un lomu bērna vajadzību apmierināšanai. 2. nodaļā tika analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par ģimeni– kā galveno bērna vidi, par ģimenes tipiem, ģimenes funkcijām, ģimenes vajadzībām. Darba autore, iepazīstoties ar likumiem, konstatēja, ka likumdošana reglamentē vecāku tiesības un pienākumus pret bērnu, bērna tiesības, bērna brīvības un bērna pienākumus ģimenē un pret sabiedrību. 3. nodaļā ir pētījums par skolēna ģimenes vidi. Ar anketēšanu darba autore izvērtēja skolēna ģimenes vidi un secināja, ka skolēnu ģimenes nodrošināta fiziskā vide ir kā garants labiem apstākļiem pamatvajadzību apmierināšanai. Skolēna ģimenes sociālā vide nodrošina pietiekamus socializācijas apstākļus. Intelektuālā vide ir atbilstoša lielākajai daļai ģimeņu. Emocionālā vide apmierina bērnu emocionālās vajadzības. Veicot pedagoģisko novērošanu, izpētē iegūtā informācija ļauj parādīt bērna attīstības dinamiku saistībā ar vidi. Pētījuma rezultāti deva atbildi uz bakalaura darbā izvirzīto pētījuma jautājumu – Kas veido bērna attīstībai labvēlīgu vidi ģimenē. Darba autore izstrādāja ieteikumus bērna attīstībai labvēlīgas vides veidošanai ģimenē. Veicot skolēna ģimenes vides izpēti, darba autore secināja, ka bērna attīstība notiek sekmīgāk, ja ģimenē tiek nodrošināta labvēlīga fiziskā, intelektuālā, sociālā un emocionālā vide.
 
Im 1. Kapitel der Bakalaurarbeit ´´ Die Gestaltung des gŅnstigen Milieus fŅr die Entwicklung des Kindes in der Familie´´ wird die pädagogische und psychologishe Literarur Ņber das Milieu, dessen Arten und die Rolle fŅr die Befriedigung der KinderbedŅrfnisse analysiert. Im 2. Kapitel wird die padagogische und psychologishe Literatur analysiert, wo die Familie als das Hauptmilieu des Kindes vorkommt, wo die FamilienbedŅrfnisse und Funktionen wiedergegeben werden. Die Autorin der Arbeit hat die Gesetze der Familie kennengelernt und festgestellt, dass die Gesetzgebung die Rechte und die Pflichten der Eltern gegen das Kind, die Kinderrechte, die Freiheiten und Pflichten des Kindes in der Familie und in der Gesellschaft reglementieren psyhologishe. Das 3. Kapitel ist die Forschung Ņuber das Familienmilieu des SchŅlers erforscht und festgestellt, dass das physische Milieu, was die Familie garantieren kann fŅr die Hauptbedurfnisse der HauptbedŅrfnisse der Schuler genŅgebd ist. Das soziale Milieu besorgt die Sozialisationsbedingungen fŅr die Familie. Das intelektuelle Milieu ist fŅr die meisten Familien entsprechend. Das emotionelle milieu befriedigt die emotionelle BedŅrfnisse. Anhang der pädagogischen Beobachtungen zeigt die infarmatio, die erforscht wurde, die entwicklungsdynamik des Kindes im Zusammenhang mit dem Milieu. Die Resultate der Forschung haben die Antwort auf die Frage, wer das gŅnstige Milieu des Kindes in der Familie formt, gegeben. Die Autorin hat die Vorschläge fŅr die Bildung des gŅnstigen Milieus des Kindes in der Familie ausgearbeitet. Die Autorin lässt sich daraus die Schulssfolgerungen ziehen, dass die Entwicklung des Kindes erfolgreich ist, wenn in der Familie das physische, intelektuelle, sisiale und emotionelle Milieu gesichert wird. Die Bakalaurarbeit umfasst 66 Seiten,3 Tabellen, 31 Bilder, 7 Beilagen.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10629
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV