Sociālpedagoģiskā darbība brīvā laika pavadīšanas iespēju un problēmu risināšanā pusaudžiem no sociālā riska ģimenēm Cēsu pilsētā
Author
Stivriņa, Sarmīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēmas „Sociālpedagoģiskā darbība brīvā laika pavadīšanas iespēju un problēmu risināšanā pusaudžiem no sociālā riska ģimenēm Cēsu pilsētā” izvēli noteica 2007. gada pusaudžu noziedzīgo pārkāpuma skaita pieaugums Cēsu pilsētā. Diplomdarba pētījums tika veikts ar mērķi identificēt brīvā laika pavadīšanas iespējas un rast brīvā laika problēmu risināšanu pusaudžiem no Cēsu pilsētas sociālā riska ģimenēm.
Diplomdarbā tika pētīti sociālā riska pusaudžu brīvā laika pavadīšanas teorētiskie un konceptuālie aspekti. Otrajā posmā autore veica brīvā laika pavadīšanas iespēju un problēmu noteikšanu un izstrādāja sociālpedagoģiskās darbības programmu.
Izpētes rezultātā tika noteiktas sociālā riska ģimeņu pusaudžu un to vecāku izpratne, iespējas un vēlmes brīvā laika pavadīšanā. Tika izpētīts ievērojams skaits institūciju ar nepietiekošu sadarbības koordināciju un nepieciešamību uzlabot kvalitāti. Autores izstrādātā sociālpedagoģiskās darbības programma parādīja iespējas un brīvā laika strukturēšanu pusaudžiem no sociālā riska ģimenēm.
Atslēgas vārdi: bērns, brīvais laiks, pusaudzis, riska ģimene, sociālā pedagoģija, sociālpedagoģiskā darbība. A theme of the Diploma Paper „Socialpedagogical Actions for Solving Possibilities and Problems of Leisure Time Activities of Adolescents from Social Risk Families in Cesis Town” was designated by increase of number of juvenile offences in 2007 in Cesis town. The study which has been carried out within the framework of the Diploma Paper is aimed at identification of leisure-time spending possibilities in Cesis for teenagers from the social risk families and finding solution of the related problems.
In the Diploma Paper the author considers theoretical and conceptual aspects of leisure-time spending for social risk teenagers. In the second stage of the Paper the author has identified leisure-time spending possibilities and problems, and developed a programme of social and pedagogical activities.
In the result of study it has been found out what is idea, possibilities and wishes of teenagers from risk group families and their parents about leisure-time spending. The author has researched a considerable number of institutions which appeared to have insufficient mutual coordination of their activities and necessity to improve quality of their services. The programme of social and pedagogical activities developed by the author proposes possibilities for structuring leisure-time spending of teenagers from social risk families.
Key words: a child, leisure-time, a teenager, a risk family, social pedagogy, social and pedagogical activity.