Sociālo zinību nozīme speciālo skolu skolēnu sagatavošanā dzīvei sabiedrībā
Author
Ruska, Rota
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis: atklāt sociālo zinību nozīmi un iespējas attīstīt skolēna dzīves prasmes pamatizglītības un profesionālās pamatizglītības programmas apgūšanas procesā.
Mērķa realizēšanai tika noteikti šādi uzdevumi:
•iepazīties ar dokumentiem un teorētisko literatūru par speciālās un profesionālās izglītības programmām un sociālo zinību būtību.
•izpētīt sociālo zinību apguves procesu speciālās pamatizglītības un profesionālās izglītības programmās;
•izzināt dzīves prasmju būtību;
•atklāt pusaudžu ar garīgās attīstības traucējumiem pedagoģiski psiholoģiskās īpatnības;
•analizēt un izvērtēt darba rezultātus.
Darbā tiek raksturoti profesionālās un speciālās izglītības bērni ar garīgās attīstības traucējumiem, speciālās pamatizglītības un profesionālās izglītības programma speciālajā internātpamatskolā, sociālo zinību būtība un jēdziens. Tiek pētīta skolēnu zināšanu un prasmju dinamika, apgūstot sociālās zinības.
Darba gaitā ir izpētīts, ka sociālo zinību apguve speciālā skolā ir cieši saistīta ar turpmāko dzīvi, kas katram cilvēkam ir ļoti svarīga.
Respektējot speciālās skolas skolēnu īpatnības, bērniem jārada pārliecība par savām spējām un pozitīviem rezultātiem, kas diplomdarba ietvaros arī tiek ņemts vērā.
Atslēgas vārdi: sociālās zinības; speciālā internātpamatskola; pusaudži,- ar garīgās attīstības traucējumiem. The goal: To assess the importance and viability of using social sciences for improving the pupil’s skills gathered during primary education and professional primary education programmes.
In order to fulfil the goal the following objectives have been determined:
•To get acquainted with documents and relevant theoretical literature on study programmes in special- and professional schools as well as understanding the essence of social sciences;
•to investigate the application of social sciences in special primary education and professional primary education programmes;
•to extract the importance of the quality of life
•to research pedagogical psychological individualities for teenagers with mental distractions
•to analyse and estimate gained results
This thesis includes: a description of pupils with insanity derangement following professional and special education; The programmes of special primary and professional education within the boarding school for children with special needs; The core and the concept of social sciences. The dynamics and acquired skills of the pupils during their social science course, is studied.
During thesis writing process it has been concluded, that the skills, gathered by following social science courses in the boarding school for children with special needs, influences pupil’s future, which is very important for everyone.
By respecting features of special school pupils, it is necessary to convince children about their abilities and positive results, what has been taken into account during thesis writing process.
The key words: social sciences, boarding school for children with special needs, teenagers with insanity derangement