Show simple item record

dc.contributor.advisorVīgante, Rasmaen_US
dc.contributor.authorLiepiņa, Intaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:57Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:57Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other4555en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10656
dc.description.abstractPētījuma mērķis: noteikt datorprspēļu pielietošanas nozīmi uzmanības koncentrēšanas un noturības attīstīšanā bērniem ar speciālām vajadzībām - garīgās attīstības traucējumiem. Pētījuma objekts: datorspēles. Pētījuma priekšmets: datorspēļu iespējas uzmanības attīstības veicināšanā. Darba saturs: Uzmanības līmeņa noteikšana pieciem 14 –20 gadīgiem skolēniem ar vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem, pielietojot aptauju, testu, novērošanu, literatūras un darba rezultātu analīzi. Mācību gada laikā 2 reizes nedēļā, pa 15 - 20 min. tika pielietotas datorspēles un vingrinājumi šo skolēnu uzmanības attīstīšanai. Gada beigās - noteiktas pētāmo skolēnu uzmanības izmaiņas . Diplomdarbs sastāv no : Ievada, teorētiskās daļas – Zviedru datorprogrammas spēļu pielietošana skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem uzmanības attīstīšanai - teorētisks raksturojums. Praktisko daļu veido pētījums, darba rezultātu analīze, secinājumi. Pētījuma metodes: Teorētiskās – pedagoģiski psiholoģiskās literatūras analīzes par uzmanības attīstības iespējām, Datorspēļu nozīmes noteikšana uzmanības attīstīšanā ar empīriskajām izpētes metodēm - novērošanu, aptauju, testiem, ( Pjerona-Ruzera, Ņemova ) un kontroluzdevumiem. Darba rezultāti: •uzmanības traucējumu īpatnību diagnostika bērniem ar garīgas attīstības traucējumiem, •Zviedru speciālo datorprogrammu pielietošana uzmanības atīstībā: - atbilstoši skolēnu attīstības līmenim, - izpildi sistemātiski novērtējot, - tās veicot ar interesi un prieku. Analizējot zinātnisko literatūru, autore balstījās uz šādu autoru atziņām: S.Liepiņu, A.Šmitu, A.Šponu, Ž.Čehlovu, D.Dzinteri, R.Bošu, Ļ. Vigotski, N.L.Geidžu, D.C.Belineru, L.Bulgaču, LU pasniedzēju lekciju materiāliem – K.Žīmantes, S.Tūbeles, R.Vīgantes, A.Vabales u.c. Darba gaitā izdarīti secinājumi par datorspēļu nozīmi bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem uzmanības attīstīšanā.en_US
dc.description.abstractObjective of research: possibilities of computer games in attention’s development Content and tasks of the paper: The diploma paper consists of 2 parts : theoreticak part and practical part.Theoretical part contains the theoretical characterization of Sweedish experience in using computer games for developing attention of mentaly retarted children. The practical part contains the analysis of the research and work: 1. The attention’s determination for five medium mentaly retarted pupils of age 14 – 20, based onthe conclusion of PMC(pedagogical medicine commision ), inquiries, tests, observation, the analysis of literature and research results. 2. To apply the computer games and exercises for attention’s development of those children during the school year. 3. To determine the changes in attention of researched pupils. Research methods: Theoretical methods – analysis of pedagogicaly psychological literature about the possibilities of attention’s development. Practical methods - investigation of PMC conclusion and the determination of the importance of computer games in the attention’s development with empirical research methods – observation, quiz, tests( Pyeron-Rooser, Nyemova) and control tasks. The results: To determine the changes in attention of researched pupilsen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleDatorspēles – uzmanības attīstības veicinātājas bērniem ar speciālām vajadzībāmen_US
dc.title.alternativeComputer games – promoters of developing the attention of special needs childrenen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record