Show simple item record

dc.contributor.advisorNikiforovs, Jurisen_US
dc.contributor.authorPelce, Evikaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:58Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:58Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other5217en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10663
dc.description.abstract. Rīgas arhitektūras ornaments ir liecība par vēsturi, stilu, tas ir kultūrvēsturiskais mantojums. Savos uzskates materiālos izvēlējos jūgendstila arhitektūras ornamentus, jo šeit vislabāk tiek parādīti ornamenta motīvi un kompozīcijas veidi. „Skolā par ornamentu sniedzama informācija tādēļ, lai sekmētu bērna izziņas darbību, lai viņš apgūtu ornamentu izpratni un lai tā būtu par pamatu objektīvam ornamenta vērtējumam ikvienas tautas lietišķās mākslas darbos, un lai viņš savā dzīvē ornamentam ierādītu mērenu vietu.” [7, 210] Diplomdarba mērķis ir izpētīt apguves iespējas vispārizglītojošā skolā par Rīgas arhitektūras ornamentu un kompozīciju. Šī mērķa sasniegšanai tika izmantotas pētīšanas metodes: literatūras analīze; mākslas darbu izpēte un analīze; pedagoģiskā novērošana; pedagoģiskā izmēģinājuma darbība; skolēna darbības gala rezultātu izpēte. Pēc mērķtiecīgi izstrādāto uzdevumu kopas vizuālajā mākslā, skolēns apgūst raksturot un analizēt vērtības mākslas darbos, ir pieredze izteikt un pamatot savu viedokli, prot veikt radošus darbus plaknē un telpā, ir iepazinis dažādus kompozīcijas principus, izmanto tos turpmākajā radošajā darbībā. Diplomdarbā izvirzītais mērķis ir sasniegts teorētiski pamatojot tēmas piemērotību, izstrādājot uzdevumu kopu, iepazīstot skolēnu vecumposmu un veicot pedagoģisko izmēģinājuma darbību.en_US
dc.description.abstract. The theme of my project is mastering of architectural decorative composition pattern of Riga at general school. The architectural decorative pattern of Riga is the certificate for history, style. This is the culture and history inheritance. In materials of style, that is why that here better in all shown reasons of decorative pattern and types of composition. “In school for a decorative pattern information is given in order that would promote the action of infantile cognition, that he the mastered understanding of decorative pattern and so there is foundation for the objective estimation of decorative pattern in efficient artistic works of every people, and that he in the life for a decorative pattern would show a moderate place.” [7, 210]. The purpose of work of project- to find out general school of mastering possibility for the architectural decorative pattern or Riga. For realization of purpose such tasks are pulled out: •in theory to ground adjusted of theme •to produce the task I took the care of •to know schoolboys different age •to promote the pedagogical test. The place of motion of practice was Lithuanian secondary school of Riga fourth and seventh class in which the amount of schoolboys is fifteen schoolboys. After in the visual art of the purposefully produced tasks a schoolboy masters to characterize and to analyze in artistic works of cost, by experience to say of and to ground the point of view, is able to execute creative works in a plane and in the apartment, knew various principles of composition, use them in the further creative action.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleRīgas arhitektūras ornamenta apguve vispārizglītojošā skolāen_US
dc.title.alternativeAcquisition of architectural decorative composition pattern of Riga at general comprehensive schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record