• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Apmierinātības ar darbu saistība ar pašefektivitāti lielos un mazos uzņēmumos strādājošajiem.

Thumbnail
View/Open
299-6294-Supe_Raimonds_Psih030042.pdf (291.4Kb)
Author
Supe, Raimonds
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Reņģe, Viesturs
Date
2007
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba mērķis bija noskaidrot kādas attiecības pastāv starp apmierinātību ar darbu un pašefektivitāti un pārbaudīt vai tās mainās atkarībā no uzņēmuma lieluma. Pētot apmierinātību ar darbu kā galvenās teorijas aplūkoju – Hakmana un Oldhama teorija (Hackman, Oldham, 1975), Herzberga 2 faktoru teoriju (Herzberg, 2003), vērtību-priekšstatu teoriju (Locke, 1976), integratīvo pieeju, darba rakstura modeli (Hulin, Raznowski & Hachiya, 1985), personības iezīmju pieeju (Staw, Bell, & Clausen, 1986, Arvey, Carter, & Buerkley, 1991), Bavendama teoriju (Bavendam, 2000). Apskatot visas teorijas kopumā ir vērojama viena tendence – nav kopīgas iezīmes, kas raksturotu apmierinātību ar darbu. Tika aplūkoti ar pašefektivitāti saistītie psiholoģiskie procesi un pašefektivitātes veidi. Pašefektivitāte ir savu prasmju apzināšanās, veidojot noteiktu uzvedību atbilstoši konkrētam uzdevumam vai situācijai, pašefektivitātes terminu pirmo reizi apraksta Bandura 1977. gadā. 2001. gadā tika veikta meta-analīze, kas uzskatāmi parāda, ka pastāv pozitīva korelācija starp apmierinātība ar darbu un pašefektivitāti (Bono & Judge, 2001). Šī pētījuma rezultāti neapstiprina šādi pastāvošu korelāciju Latvijas apstākļos. Iegūtie rezultāti sniedz atbildi uz pētījuma jautājumu, ka nepastāv korelāciju ciešuma atšķirības apmierinātībai ar darbu un pašefektivitātei lielos un mazos uzņēmumos. Iegūtie rezultāti neapstiprina iepriekš veiktus līdzīgus pētījumus, kas norāda uz to, ka šo lielumu saistībai ir jāpievērš padziļinātāka uzmanība tieši Latvijas populācijā. Termini: apmierinātība ar darbu, pašefektivitāte, liels/mazs uzņēmums.
 
The purpose of this bachelor study was to find out what kind of relationship are between job satisfaction and self–efficacy and are there any influence from enterprise size. Reflecting job satisfaction was – Hackman, Oldham theory (1975), F. Herzberg 2 Factor Hygiene and Motivation Theory (2003), J. Locke Value-Percept Theory (1976), Hulin, Raznowski & Hachiya Integrative model; Job Characteristics Model (1985), Staw, Bell, & Clausen, (1986), Arvey, Carter, & Buerkley, (1991) - Dispositional Approaches, Bavendam - Bavendam Theory (2000). There isn’t one mean tendency, which could describe job satisfaction. For describing self-efficacy four major psychological processes were exanimated through which self-beliefs of efficacy effect human functioning and development and exercise of self-efficacy over the lifespan. Perceived self-efficacy is defined as people's beliefs about their capabilities to produce designated levels of performance that exercise influence over events that affect their lives, concept self-efficacy first time was described by Bandura in 1977. There were contemplated meta-analysis performed by Bono & Judge 2001, and results represent significant correlation between job satisfaction and self-efficacy. But different results were found in this research in Latvian conditions. Research question unconfirmed – there isn’t considerable correlation between job satisfaction and self-efficacy, and there isn`t influence from enterprise size in these relationships. These results doesn’t confirm earlier studies, witch means that these relations need more attention in Latvian population. Terms: job satisfaction, self-efficacy. small/large enterprise.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10678
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV