Show simple item record

dc.contributor.advisorDimdiņš, Ģirtsen_US
dc.contributor.authorPermina, Sanitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:03:02Z
dc.date.available2015-03-23T13:03:02Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other6440en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10691
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noskaidrot, pirmkārt, vai pastāv statistiski nozīmīga pozitīva sakarība starp ētisku uzvedību organizācijā un vērtību dimensiju pastāvošā saglabāšana; otrkārt, vai pastāv statistiski nozīmīga negatīva sakarība starp ētisku uzvedību organizācijā un vērtību dimensiju atvērtums jaunajam; treškārt, vai vērtību dimensija pastāvošā saglabāšana Latvijā ieņem augstāku vietu vērtību tipu hierarhijā nekā Vācijā; kā arī, vai vērtību dimensija –atvērtums jaunajam Vācijā ieņem augstāku vietu nekā Latvijā. Pētījumā tika arī izvirzīti trīs jautājumi, pirmkārt, vai pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības starp Vācijas un Latvijas izlašu vērtību tipiem; otrkārt, vai pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības starp Vācijas un Latvijas izlašu ētiskas uzvedības rādītājiem; treškārt, vai pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības starp Vācijas un Latvijas izlašu vērtību tipu un ētiskas uzvedības organizācijā korelācijas koeficientiem. Pētījumā piedalījās divas izlases - pedagoģijas un psiholoģijas studenti – 100 no četrām Latvijas un 100 no trīs Vācijas augstskolām. Respondentu vecums: 18 - 27 gadiem. Lai pārbaudītu izvirzītās hipotēzes un atbildētu uz pētījuma jautājumiem, tika izmantota Švarca Vērtību aptauja (SVS) un M.Ruttuļa anketa Biznesa ētika. Rezultātu aprēķināšanai tika izmantots Manna-Vitnija kritērijs, Pīrsona korelācijas koeficients, un Z tests. Analizējot pētījumā iegūtos rezultātus, var secināt, ka 1)Pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības starp Latvijas un Vācijas izlašu vērtību tipiem: drošības un tradīcijas. 2) Latvijas izlasē pastāv statistiski nozīmīga pozitīva sakarība starp ētisku uzvedību organizācijā un vērtību dimensiju – pastāvošā saglabāšana, bet Vācijas izlasē statistiski nozīmīga pozitīva korelācija pastāv starp vērtību tipu tradīcijas un ētisku uzvedību organizācijā. 3) Abās izlasēs nepastāv statistiski nozīmīga korelācijā starp vērtību dimensiju atvērtums jaunajam un ētisku uzvedību organizācijā. 4) Pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības starp izlašu vērtību tipu – drošība, konformisms, tradīcijas, labvēlība, universālisms, stimulācija, panākumi, vara un ētisku uzvedību organizācijā korelāciju koeficientiem. Atslēgas vārdi: vērtības, vērtību tipi, ētiska uzvedība, ētiska uzvedība organizācijās, individuālisms, kolektīvismsen_US
dc.description.abstractDas Ziel der Forschung war zu klären, ob man erstens die statistisch bedeutsame positive Bindung zwischen dem ethischen Benehmen im Unternehmen und der Dimension der Werten – der Wahrung des Bestehenden besteht, ob man zweitens die statistisch bedeutsame negative Bindung zwischen dem ethischen Benehmen im Unternehmen und der Dimension der Werten – der ģffnung zum Neuen besteht. Außerdem musste geklärt werden, ob die Dimension der Werten – der Bereitschaft das Bestehenden in Lettland hĻhere als in Deutschland ist und ob man die Dimension der Werten – der Bereitschaft sich auf etwas Neues einzulassen hĻher als in Lettland ist. In der Forschung war zu klären, ob die bedeutsame Unterschiede zwischen den Typen der Werten in der lettischen und deutschen Auslese bestehen; ob die Unterschiede zwischen den Zeigern des ethischen Benehmen in der lettischen und deutschen Auslese bestehen, ob die Unterschiede zwischen den Korrelationskoeffizienten des Typs der Werten und des Zeigers des ethischen Benehmen in der lettischen und deutschen Auslese bestehen. In der Forschung wurden 100 Studenten der Pädagogik und der Psyshologie aus 4 Hochschulen in Lettland und 100 Studenten der Pädagogik und der Psychologie aus 3 Hochschulen in Deutschland im Alter von 18 bis 27 Jahren befragt. Es wurden die Wertenbefragung (Schwartz) und der von dem M.Ruttulis ausgearbeite Fragebogen “Die Ethik des Business” (Ruttulis) benutzt. Aus der Ergebnissanalyse kann folgendes entnommen werden: 1)die statistisch bedeutsame Unterschiede bestehen zwischen den Typen der Werten in der lettischen und deutschen Auslesen – Sicherheit und Traditionen; 2) in der lettischen Auslese besteht die statistisch bedeutsame positive Bindung zwischen dem ethischen Benehmen im Unternehmen und der Dimension der Werten – die Wahrung des Bestehen, aber in deutsche Auslese besteht die statistisch bedeutsame positive Bindung zwischen dem ethischem Benehmen im Unternehmen und dem Typ der Werten – Traditionen; 3) in den Auslesen besteht nicht die bedeutsame negative Bindung zwischen dem ethischen Benehmen im Unternehmen und der Dimension der Werten – der ģffnung zum Neuen; 4) die statistisch bedeutsame Unterschiede bestehen zwischen den Korrelationskoeffizienten des Typs der Werten (Sicherheit, Konformism, Traditionen, Gunst, Universalität, Stimulation, Erfolge, Verwaltung) und des Zeigers des ethischen Benehmen in der lettischen und deutschen Auslesen. SchlŅsselworte: Werten, die Typs der Werten, das ethische Benehmen, das ethische Benehmen im Unternehmen, Indivualismus, Kollektivismusen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titleVērtību tipu saistība ar ētisku uzvedību organizācijā Latvijā un Vācijā dzīvojošiem jauniešiemen_US
dc.title.alternativeTypes of Values and Ethical Behavior of Young Adults Living in Latvia and Germanyen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record