• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Darba sludinājumā ietvertu darbinieku attēlu un ģimenei draudzīgas personāla politikas raksturojuma ietekme uz uztverto uzņēmuma pievilcīgumu un priekšstatiem par uzņēmumu

Thumbnail
View/Open
299-6448-Saitere_Sanita_ss05081.pdf (423.6Kb)
Author
Šaitere, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Austers, Ivars
Date
2007
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījuma mērķis bija noskaidrot, kā darba sludinājums, kurā ietverts apgalvojums, kas raksturo uzņēmuma personāla politiku kā ģimenei draudzīgu, un attēls, kas izceļ ģimenes identitāti, ietekmē uztverto uzņēmuma pievilcīgumu un priekšstatus par atalgojuma un karjeras iespējām uzņēmumā, pretendentiem ar vai bez bērna. Ietekme aplūkota starpgrupu attiecību teoriju kontekstā. Pētījumā tika iesaistīta heterogēna izlase (N=134), 38 vīrieši un 96 sievietes; vienādā skaitā ar un bez bērniem, vecumā 20-45 gadi (M=29), vairums studenti un strādājošie ar bakalaura vai maģistra izglītību, galvenokārt ekonomikas, vadības, finanšu, psiholoģijas, juridiskās, sociālo zinātņu jomās; 78% dzīvo vai strādā Rīgā. Pētījumā izmantots eksperimentāls starpgrupu faktoriāls dizains 2 (apgalvojums ir/nav) x 2 (attēls ir/nav) x 2 (bērns ir/nav). Uzņēmuma pievilcīgums tika novērtēts ar Highausa un kolēģu izstrādāto aptauju (Organizational Attraction Measurement, Highouse, et al., 2003), adaptētu pētījuma ietvaros; priekšstati par atalgojumu un karjeras iespējām – katrs ar 1 apgalvojumu, kas sagatavoti, izmantojot citu pētījumu paraugus. Pētījumā tika konstatēts, ka apgalvojumam par ģimenei draudzīgu personāla politiku darba sludinājumā nav nozīmīgas ietekmes uz uzņēmuma pievilcīgumu, un apgalvojuma ietekme neatšķiras respondentiem ar un bez bērniem. Apgalvojuma par ģimenei draudzīgu personāla politiku papildināšana ar ģimenes identitāti izceļošu attēlu samazina uztverto uzņēmuma pievilcīgumu, konkrēti uzņēmuma prestižu, respondentiem, kam ir bērns, bet palielina uzņēmuma prestižu respondentiem bez bērna. Apgalvojuma par ģimenei draudzīgu personāla politiku iekļaušana darba sludinājumā respondentiem, kam ir bērns, ļauj uzskatīt, ka šajā uzņēmumā iespējams saņemt augstāku atalgojumu kā citos līdzīgas nozares uzņēmumos, turpretī respondentiem, kam nav bērns, minētā apgalvojuma iekļaušana šos priekšstatus būtiski samazina. Attiecībā uz priekšstatiem par karjeras iespējām, nekāda ietekme netika konstatēta. Atslēgas vārdi: Personāla vervēšana, uzņēmuma pievilcīgums, priekšstati par uzņēmumu, darba sludinājums, ģimenei draudzīga personāla politika, darbinieki ar bērniem, sociālā identitāte, sociālās kategorijas
 
The purpose of the study was to examine how statement about family-friendly employment policies and image emphasizing family identity, incorporated in a work ad, affects perceived organizational attraction and perceptions of expected salary level and career opportunities in the organization to applicants with or without a child. The impact is discussed within frames of intergroup relations theories. The sample was heterogeneous, N=134, 38 males and 96 females, with or without a child equal, age 20-45 (M=29), mainly students and employed with bachelor or master degree, nearly all majored in economics, management, finance, psychology, law and other social sciences. 78% live or work in Riga. The 2 (statement yes/no) x 2 (image yes/no) x 2 (child yes/no) between participants experimental factorial design was conducted. Organizational attraction was measured with Organizational Attraction Measurement by Highouse, et al., 2003, adapted for study purposes; perceptions of expected salary level and career opportunities – with 1 item each, constructed by models provided in previous research. The study found that statement about family-friendly employment policies in a work ad does not have significant effect on organizational attraction and the effect does not differ depending on participant` parental status. Replenishment of statement about family-friendly employment policies by image that emphasizes family identity reduces perceived organizational attraction, particularly company prestige to participants with a child but increases company prestige to childless participants. Statement about family-friendly employment policies in the work ad assures participants with a child that there it is possible to receive better salary than in other organizations with similar profile, whereas childless participants perceptions are notably reduced by this statement. Regarding perceptions about career opportunities, none effect was found. Key words: Employee recruitment, organizational attraction, perceptions of the organization, work ad, family-friendly employment policies, working parents, social identity, social category
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10694
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV