Skolas kultūrvides raksturojums un iespējas Kalsnavas pamatskolā
Author
Ruļuka, Guna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šteinberga, Agnese
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autores Gunas Gotlaufas izstrādātā darba tēma ir „Skolas kultūrvides raksturojums un iespējas Kalsnavas pamatskolā”.
Bakalaura darba mērķis ir izzināt teorētiskās nostādnes par kultūrvides jautājumiem un empīriski pētīt Kalsnavas pamatskolas kultūrvidi.
Tiek pētīts un analizēts kultūrvides jēdziens un ar to saistītie problēmjautājumi pedagoģijā. Pētnieciskās darbības gaitā tika pētīta konkrētas skolas – Kalsnavas pamatskolas kultūrvide, tās veidojošie un ietekmējošie elementi. Īpaša uzmanība veltīta skolotājam kā skolas kultūrvides veidotājam un attīstītājam.
Pētījumā tiek akcentēta skolas sadarbība ar apkārtesošajām iestādēm un kultūras, vēstures un ievērības cienīgiem objektiem, akcentējot aktīvu skolotāju un skolēnu darbību skolas kultūrvides veidošanā.
Ņemot vērā pētnieciskās darbības rezultātus, var secināt, ka skolas kultūrvidē būtiska nozīme ir konkrētās skolas ģeogrāfiskajai un vēsturiskajai vietai. Tas nozīmē, ka kultūrvide tiek veidota balstoties uz vēsturiskiem notikumiem apkaimē, ievērojamiem cilvēkiem un apskates objektiem un pastāvošajām vērtībām.
Atslēgvārdi: skolas kultūrvide, vērtības, skolotājs, sadarbība, mijiedarbība. The theme of the Diploma Paper worked out by the author Guna Gotlaufa is “The Characteristics and Possibilities of School’s Cultural Environment in Kalsnava Basic School”.
The aim of the Diploma Paper is to study theoretical literature on issues regarding cultural environment and carry out an empirical research of the cultural environment in Kalsnava Basic school.
The notion of cultural environment and problems connected with it in pedagogy are studied and analyzed. During the practical research a specific school was examined – Kalsnava Basic school’s cultural environment, and its creating and affecting elements. In particular the attention was paid to a teacher as a creator and developer of school’s cultural environment.
The cooperation with neighbouring institutions and cultural, historical and noticeable objects were emphasized within the study, stressing the action of active teachers and pupils when creating school’s cultural environment.
Taking into consideration the results of the research, it can be stated that the significance of the cultural environment is connected with the particular geographical and historical place the school is located. It means that the cultural environment is created on the basis of the locality’s historical events, remarkable personalities, sightseeing objects, and existing values.
Keywords: school’s cultural environment, values, teacher, cooperation, interaction.