Show simple item record

dc.contributor.advisorIrbe, Ingrīdaen_US
dc.contributor.authorBudnika, Sigitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:03:06Z
dc.date.available2015-03-23T13:03:06Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other7983en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10716
dc.description.abstractDiplomdarba tēma ir „Voldemāra Irbes pasteļglezniecības paņēmienu iepazīšana vispārizglītojošās skolas 9. klasē”. Diplomdarba mērķis ir izpētīt un iepazīt Voldemāra Irbes pasteļglezniecības paņēmienu daudzveidību vizuālās mākslas stundās 9.klasē. Autore ar sava uzdevumu kopas izstrādi vēlās skolēnos radīt izpratni par pasteļtehnikas iespējām vizuālās mākslas stundās, īpašu uzmanību pievēršot latviešu pasteļglezniecības meistaram V. Irbem. Autore uzskata, ka skolēniem ir jādod iespēja strādāt ar pasteļkrītiņiem, paralēli citām tradicionālajām tehnikām, ko praktizē vizuālās mākslas stundās, jo vizuālās mākslas mācību priekšmeta standarts un programma paredz skolēnus iepazīstināt ar mākslas daudzveidīgumu. Diplomdarba tēmas ietvaros ir izpētīts vecumposma raksturojums, sniegts detalizēts izklāsts par pedagoģisko darbību un tās rezultātiem vizuālās mākslas stundās, kurās skolēni iepazinās ar pasteļglezniecības paņēmienu daudzveidību. Diplomdarba pielikums sastāv no V. Irbes mākslas darbu reprodukcijām un bērnu radītajām mākslas darbu reprodukcijām. Pielikumu papildina skolēnu darbu vērtējumu tabulas, testa rezultāti, kas atspoguļo teorētiskās un praktiskās zināšanas, kā arī izstrādātā uzdevumu kopa.en_US
dc.description.abstractThe theme of the diploma paper is ”Introducing pastelpainting techniques of Vodemārs Irbe to the ninth-formers of comprehensive school”. The objective of the diploma paper is to learn pastelpainting techniques of Vodemārs Irbe and to introduce the ninth-formers to variety of the techniques in lessons of visual art. The author of the paper has created the set of activities and accordingly has an intention to establish an understanding about possibilities of pastelpainting techniques in lessons of visual art, paying attention particulary to the pieces of art of Latvian master of pastelpainting Vodemārs Irbe. To the opinion of the author, pupils, together with the other traditional techiques used in lessons of visual art, have to be enabled to work with pastels, for the standarts and the programme of the subject plans to introduce pupils to variety of art. In the diploma paper characteristics of adolescence, detailed presentment about pedagogical activities in lessons of visual art, aimed to learn variety of pastelpainting techniques, as well as the results of the activities listed are provided. The diploma paper consists of reproductions of art by Voldemārs Irbe and reproductions of art created by pupils. Evaluation charts for evaluating the works of pupils, results of the test, reflecting theoretical and practical knowledge, the created set of activities are put in the appendix.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleVoldemāra Irbes pasteļglezniecības paņēmienu iepazīšana vispārizglītojošās skolas 9. klasēen_US
dc.title.alternativeIntroducing pastelpainting techniques of Vodemārs Irbe to the ninth-formers of comprehensive schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record