Agresijas un empātijas saistība pusaudžiem
Автор
Jeļisejeva, Alisa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Pirsko, Laura
Дата
2014Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pētījuma mērķis bija izpētīt, kāda ir agresijas un empātijas saistība pusaudžu vecumā. Pētījumā piedalījās septītās un astotās klases skolēni pusaudži vecumā no 13-14 gadiem (n=60). Pētījumā tika izmantotas šādas metodes: Agresijas aptauja (The Aggression Questionnaire, Buss, Perry, 1992) un Emocionālās empātijas aptauja (The Questinnaire Heasure of Emotional Empathy, Mehrabian, Empastein, 1972).
Pusaudžu vecumā agresija un empātija ir ticami saistīti šajā vecumā. Empātija un agresija ir negatīvi saistītas abiem dzimumiem, taču zēniem empātijas un agresijas saistība ir izteiktāka nekā meitenēm.
Pētījumā iegūtie rezultāti norāda ticamas sakarības, taču tikai noteiktajā pētījuma izlasē.
Pētījumā rezultāti norada uz statistisku nozīmību starp agresiju un empātiju.
Atslēgas vārdi: agresija, empātija, pusaudži, dzimums. The aim of the research was to explore connection between adolescent’s aggression and empathy. The study took part seventh and eighth class students , adolescent’s, aged 13-14 years (n=60).
In the research were used following methods: Aggression Questionnaire (The Aggression Questionnaire, Buss, Perry, 1992) and The Questionnaire Measure of Emotional Empathy (The Questinnaire Heasure of Emotional Empathy, Mehrabian, Empastein, 1972).
In adolescence aggression and empathy correlate reliable. Correlation between aggression and empathy in both genders, but aggression and empathy correlations for boys are more typical.
A result shows valid correlations, but only in this selection.
The study results indicate statistical significance between aggression and empathy.
Key words: aggression, empathy, adolescents, gender.