Show simple item record

dc.contributor.advisorVulāne, Annaen_US
dc.contributor.authorKojāne, Ivetaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:03:06Z
dc.date.available2015-03-23T13:03:06Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other9817en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10723
dc.description.abstract6. klases skolēnu runas kļūdas (morfoloģijas, vārddarināšanas) un to novēršana latviešu valodas mācībās. Autors: Iveta Kojāne Zinātniskais vadītājs: prof. Dr. philol. Anna Vulāne Diplomdarba mērķis: Izstrādāt skolēnu runā iespējamo vārddarināšanas un morfoloģijas kļūdu apzināšanai un novēršanai piemērotu didaktisko materiālu un aprobēt to mācību procesā. Diplomdarba uzdevumi: 1. Noskaidrot valsts standartu prasības un mācību programmu ieteikumus runas kultūras jautājumu apguvē. 2. Studēt teorētiskos avotus pētāmās problēmas kontekstā pedagoģijā, psiholoģijā, lingvistikā, lingvodidaktikā, neirolingvistikā. 3. Izpetīt klasi pedagoģiski psiholoģiskajā aspektā. 4. Izstrādāt didaktisko materiālu un aprobēt to latviešu valodas stundās. 5. Analizēt pētījumā gūtos rezultātus, noskaidrot skolēnu zināšanu un prasmju dinamiku un apkopot gūtās atziņas diplomdarbā. Pētījuma objekts: Runas kļūdas vārddarināšanas un morfoloģijas līmenī. Pētījuma priekšmets: Skolēnu runas kvalitātes uzlabošanas iespējas. Pētīšanas metodes: •teorētiskās literatūras studijas un analīze pētāmās problēmas kontekstā; •pedagoģiskā novērošana; •aptauja; •saruna ar priekšmetu skolotājiem; •pedagoģiskais izmēģinājums. Pētījuma bāzi veido pedagoģijas, psiholoģijas, lingvistikas, lingvodidaktikas un neirolingvistikas speciālistu – V. Zelmeņa, R. Andersones, M. Baltiņas, I. Freidenfelda, I. Freimanes, J. Kušķa, Dz. Paegles, Ļ. Vigotska, M. Gavriļinas, N. Pickas, V. Oņiščuka, O. Ņesterova atziņas.en_US
dc.description.abstractSixth Grade Students’ Speech Mistakes (Morphology and Word – building) and Their Observation in Latvian Language Lessons. The author: Iveta Kojāne The head of paper: prof. Dr. philol. Anna Vulāne The aim of Diploma Paper: To develop didactical material to possible mistakes of students’ speech morphology and word – building exploration and observation, and approbate it in learning process. Tasks of Diploma Paper: 1. To clarify demands of state standard and suggestions of learning programs to questions of speech cultures acquisition. 2. To study theoretical sources in context of researching problem in pedagogy, psychology, linguistics, lingvodiadctics and neirolinguistics. 3. To explore the class in pedagogical and psychological aspects. 4. To work out didactical material and approbate it during Latvian language lessons. 5. To analyze results of research, to find out dynamics of students’ knowledge and skills and summarize up gain cognitions in Diploma Paper. Object of research: Level of speech mistakes in word – building and morphology. Thing of research: Improvement possibilities of students’ speech quality. Methods of research: •studying and analysis of theoretical literature in context of researching problem; •observation of pedagogical process; •questionnaires; •conversation with subjects’ teachers; •pedagogical experiment. Research base forms experts of pedagogy, psychology, linguistics, lingvodidactics and neirolinguistics – Zelmenis V., Andersone R., Baltiņa M., Freidenfelds I., Freimane I., Kušķis J., Paegle Dz., Vigotskis Ļ., Gavriļina M., Picka N., Oņiščuka V. and Ņesterova’s cognitions.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.title6. klases runas kļūdas (morfoloģijas, vārddarināšanas) un to novēršana latviešu valodas mācībāsen_US
dc.title.alternativePupils’ speaking mistakes (morphology, word derivation) and their prevention in Latvian language studies in Grade 6en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record